رئیس اداره محیط زیست شهرستان های ملارد و شهریار گفت: در فاز چهارم برخورد با واحد های آلاینده زیست محیطی در شهرستان های شهریار و ملارد، ۷۰ کوره زغال تخریب شد.
کد خبر: ۶۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 15 July 2015
عزیز عبدلزاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان های شهریار و ملارد با بیان ضرورت برخورد با واحد های آلاینده آب و هوا در این شهرستان ها اظهار داشت: در همین راستا فاز چهارم برخورد با مراکز آلاینده زیست محیطی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تخریب ۷۰ کوره زغال در شهرستان های ملارد و شهریار از نمونه اقداماتی بود که در جهت تامین و حفظ سلامت محیط زیست دراین مناطق به شمار می رود.

عبدلزاده عنوان کرد: پیگیری برای تشکیل ۱۱ پرونده قضایی در بخش های آبکاری، ریخته گری و ذوب سرب آلاینده نیز محقق شد که پیرو آن مالکان این واحد ها محکوم و مراکز تحت فعالیت های مورد اشاره نیز پلمپ شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان های ملارد و شهریار گفت:۱۶ واحد مزاحم و آلاینده که اغلب بصورت صنفی فعال بودند نیز به تبصره بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری ها ارسال شد که اقدامات لازم در این خصوص در مدیریت شهری عملیاتی شد.

وی در ادامه با بیان جمع آوری و انتقال دو واحد صنعتی آلاینده افزود: در کنار اقدامات مورد اشاره، برخورد با برخی فعالیت های عمرانی و تغییر کاربری های غیر مجاز همچون احداث سوله ها، ساختمان سازی و ...نیز به مرحله اجرا درآمد.

عبدلزاده یاد آور شد: ارسال اخطاریه به واحدهای آلاینده  و پایش مکرر آنها به تدریج و بر اساس اولویت های لحاظ شده در آینده نیز با جدیت پیگیری می شود تا تهدید های سلامت زیست محیطی در این مناطق به حد اقل ممکن کاهش یابد.  
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار