امامان جمعه شهرستان‌های تهران:
امامان جمعه شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفتند که حضور حداکثری مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دشمن را به عقب می راند و متضمن توسعه و امنیت کشور است.
کد خبر: ۱۱۷۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸ 28 June 2024

به گزارش «تابناک تهران»، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس در جمع نماز گزاران، اظهار داشت: گفتمان اصلی دولت خدمت است و رئیس جمهور باید خادم مردم باشد.

وی ادامه داد: رئیس جمهورخادمانه، خاصانه و بی منت در خدمت مردم باشد واین یعنی مردم‌سالاری دینی که با دموکراسی ریاکار وعوام‌ فریب متفاوت است.

امامان جمعه شهرستان های تهران : مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دشمن را به عقب می راند

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به برخی از دلایل شرکت نکردن مردم در انتخابات توضیح داد: نا آگاهی، مسئله نبودن انتخابات، موانع سخت افزاری، نارقابتی دیدن انتخابات، بی اعتمادی نا امیدی برخی از دلایل مشارکت نکردن مردم در انتخابات است.

امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: نارضایتی (اعتراض) یکی از دلایل شرکت نکردن در انتخابات است و رفتار این قشر به‌معنای مخالفت با نظام سیاسی نیست، بلکه صرفاً نسبت به مشکلات معیشتی اعتراض دارند و این افراد که شرکت نکردن در انتخابات راه اعتراض نیست بلکه حضور و انتخاب اصلح و مطالبه‌گریِ درست، راه حل است.

حسینی ادامه داد: آنهایی که تا الان رای ندادند به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه ودقت بیشتری داشته باشند ؛ که فرمود : نشاط و شادابی و قوام و آبروی کشور با این انتخابات تامین خواهد شد و همه اینها هم اگر تامین بشود ملت ایران بهره مند خواهند شد.

حسینی ضمن تقدیراززحمات دست اندر کاران برگزاری انتخابات ادامه داد: از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، هم هیأت اجرایی و هم هیأت نظارت که چند ماه هست که درگیرانتخابات هستند (از انتهای سال گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی و بعد از عید انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی و امروزهم که انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری که بعلت شهادت آیت الله رئیسی عزیزدرحال انجام است، تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه افراد بی تفاوت در انتخابات خائن هستند، توضیح داد: شرکت در انتخابات که خود جهاد است تا ناصالحان برافراد صالح درمسئولیت‌های اجتماعی سبقت نگیرند، این خود جزو واجبات است و اگر انجام ندهیم خیانت به خدا و پیامبر خداوند(صلی الله علیه و آله) است.

امام جمعه شهر ری : دنیا شاهد و ناظر حضور مردم در این صحنه سیاسی است

امامان جمعه شهرستان های تهران : مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دشمن را به عقب می راند

امام جمعه شهرری در نماز جمعه روز جمعه با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات و پر شور کردن حضور در این صحنه سیاسی فکر نکنند که فقط برای خودشان رای می دهند دنیا شاهد و ناظر حضور آنها در این صحنه سیاسی است و منتظرند که ببینند نتیجه انتخابات چه می شود.

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی با ابیان این مطلب که هر کس در این انتخابات پیروز شود محترم است اظهار داشت: هر کس در این انتخابات پیروز شود محترم است چون مردم به او رای داده اند و رای مردم است که رییس جمهور را انتخاب می کند

شاهچراغی افزود: مردم با انتخاب اصلح چهار سال آینده خود را رقم می زنند و منتخبی که انتخاب می شود باید به اسلام اعتقاد قلبی داشته باشد و مشکلات مردم را رفع کند.

امام جمعه رباط کریم: هر رأیی که مردم ایران اسلامی به صندوق می اندازند ، دشمن را به عقب می راند

امامان جمعه شهرستان های تهران : مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دشمن را به عقب می راند
امام جمعه رباط کریم گفت: حضور حداکثری مردم متضمن امنیت و توسعه کشور و هر رأیی که مردم ایران اسلامی به صندوق می اندازند ، دشمن را به عقب می راند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی با حضور در پای صندوق، رأی خود را برای گزینش چهاردهمین رئیس جمهور اسلامی ایران اسلامی به صندوق انداختند.

وی ضمن تقدیر از عوامل اجرایی و نظارت انتخابات ریاست جمهوری ، عموم مردم شهرستان رباط کریم را به ایفای نقش دینی و ملی خود در انتخاب رئیس جمهور آینده دعوت نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی با بیان اینکه امروز در یکی از حساسترین مقاطع انقلاب قرار داریم ، حضور حداکثری مردم را متضمن امنیت و توسعه کشور خواندند و تأکید کردند: هر رأیی که مردم ایران اسلامی به صندوق می اندازند ، دشمن را به عقب می راند.

امام جمعه رباط کریم در ادامه انتخاب فردی اصلح و ولایتمدار را عامل اقتدار نظام و امیدبخش مظلومین جهان خواندند و تأکید کردند: مردم در این انتخابات نیز مانند انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری با انتخاب فردی توانمند و معتقد به مبانی نظام، حماسه ای دیگر خواهند آفرید.

امام جمعه موقت دماوند:مشارکت نکردن در انتخابات راه درستی نیست
امام جمعه موقت دماوند گفت: منتخب مردم باید بداند در منطق اسلامی ، رسیدن به قدرت یعنی دسترسی به فرصت بی‌نظیر خدمت به مردم است ، هر کس به هر دلیلی قصد شرکت درانتخابات را ندارد بداند که راه درست مشارکت نکردن در انتخابات نیست.

امامان جمعه شهرستان های تهران : مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دشمن را به عقب می راند
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اکبریان امام جمعه موقت شهرستان دماوند گفت: امروزهشتم تیرماه، روز سرنوشت سازی برای مردم است ، انشاءالله درساعات باقیمانده مردم عزیزمان با حضو در پای صندوق‌های رای و مشارکت در رای گیری، هم از حق انتخاب خود استفاده کنند و هم در سرنوشت خود سهیم باشند.

وی افزود: در این انتخابات یکی از نامزدهای محترم بنابر انتخاب مردم به عنوان رئیس جمهور، زمام امور اجرایی کشور را در دست خواهد گرفت اما هر کس که منتخب مردم بشود باید بداند که در منطق اسلامی و در دولت اسلامی رسیدن به قدرت یعنی دسترسی به فرصت بی‌نظیر خدمت به مردم ، خدمت خالصانه و بی‌منت در همه جا با ارزش است و در جمهوری اسلامی با ارزش‌تر است .

این مقام مسئول ادامه داد: در مورد خدمت این نکته را باید دانست که برای خدمت به مردم در نظام اسلامی باید به نکاتی پایبند بود، وگرنه هر کاری را نمی‌توان خدمت نامید . بعضی‌ها فکر می‌کردند دارند به مردم خدمت می‌کنند، اما خیانت کردند.

امام جمعه موقت دماوند گفت: هرکس سلیقه‌ ای دارد در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دلبستگی دارد اما همه این‌ها حواشی است که نباید بر متن اثر بگذارد .

امام جمعه پاکدشت : حقوق بشر آمریکایی کرامت انسان را از بین برد

امامان جمعه شهرستان های تهران : مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دشمن را به عقب می راند

حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار در خطبه های این هفته نمازجمعه افزود: در نگاه غربی که به اسلام اعتقادی ندارند، بشر کرامت خود را از دست داده و زیر چکمه های استبداد و استعمار و استکبار له شده است.

امام جمعه پاکدشت بیان کرد: در۶و ۷ تیرماه ۲ انفجار و حادثه بزرگ با پشتیبانی آمریکا جنایتکار انجام شد لطف خدا بود که رهبری در انفجار مسجد ابوذر ۶تیرماه برای ما حفظ شدند و دیگری فاجعه سنگین در هفتم‌تیرماه بود که آیت الله شهید بهشتی و ۷۲تن از یاران باوفایشان به شهادت رسیدند. ۱۱تیرماه چهارمین شهید محراب شهید صدوقی در یزد به شهادت است. ایشان عالم و مجاهدی فرهیخته بودند و حقوق بشر امریکایی را برای مردم افشا می کرد که بدین دلیل مورد خشم دشمنان قرار گرفت و ایشان را به شهادت رساندند.

جوکار در ادامه تصریح کرد: بمب باران شیمیایی سردشت ۱۱۰شهید برجا گذاشت و همچنین هواپیمای ایرانی را بر فراز خلیج فارس مورد هدف قرار دادند و ۲۹۰ زن و کودک را به شهادت رساندند و خونشان در خلیج فارس نماد و نشانی ازقربانی جنایت های تروریستی حقوق بشر آمریکایی شد.

وی در ادامه تاکید کرد: در ۳بعد حقوق بشر آمریکایی را می توان تعریف و تبیین کرد در وهله نخست، در حق مردم خودشان دوم اقدامات جنایتکارانه در سطح جهان و منطقه چون جنگ در غزه ۳۷هزار و ۵۶۰ شهید غیرنظامی نزدید ۱۶هزار کودک است. هرکجای عالم ترور و جنگی صورت می گیرد بصورت مستقیم و غیر مستقیم آمریکا در آن دست دارد. همچنین سومین‌بُعد حقوق بشر آمریکایی، ظلم بر علیه مردم ایران است. حقوق ملت ایران را سالهاست پایمال و مردم را ترور می کنند. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ملت را از دست آمریکا و انگلیس و فرانسه نجات داد و به آنها عزت بخشید. پاسخ ملت ما به آمریکا پاسخ جنگ و ناامنی نیست بلکه ملت ایران با عقلانیت و اقتدار و در صحنه با عظمت انتخابات پاسخ جنایات دشمن را می دهد.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات امروز(۸تیرماه) عنوان کرد: امروز یکی از روزهایی است که پاسخ سالها استبداد دشمن را مردم با شکوه و مشارکت بالا می دهند.

امام جمعه پاکدشت در پایان خاطرنشان کرد: مردم عزیز هنوز فرصت هست هرچه زودتر این حق خود و تکلیف خود را انجام دهید. مشارکت بالای شما بهترین پاسخ به استکبار و صهیونیزم است. انتخابات دارای ۲وجه می باشد، وجه نخست ابتدا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دومین بُعد مردم هستند که تداوم بخشی انقلاب اسلامی را با مشارکت بالا ممکن می کنند.

امام جمعه قرچک : آمریکا مطلقا اعتقاد به حقوق بشر و انسانیت ندارند

امامان جمعه شهرستان های تهران : مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دشمن را به عقب می راند

حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته اظهارداشت: در ایام اربعین شهدای خدمت قرار داریم، این عزیزان متقینی بودند که روز قیامت را می دیدند، خود را وقف مردم کردند و در مسیر مردم و ولایت قدم نهادند و چون فقط خدمت به خلق را مهم می دیدند.

وی افزود: در تشییع پیکر شهید رییسی عزت و احترام مردم را به این خدمتگذار مردم را دیدیم و این امر باعث افتخار ملت و کشور باید باشد و راه و روش آیت الله رئیسی باید درس عبرت و الگویی برای مسئولین آینده باشد.

امام‌جمعه قرچک‌گفت: همه دنیا می دانند واژه حقوق بشر فقط ابزاری برای آمریکای جنایتکار برای ادامه جنایات و وحشی گری های آنان بوده است، آمریکا مطلقا اعتقاد به حقوق بشر و انسانیت ندارند، این رفتار در غزه و فلسطین به عینه به چشم میخورد.

اسماعیلی تصریح کرد: برای آمریکا نام حقوق بشر یک دکان و حربه ای بیش نیست و ابزاری برای حمایت بیشتر آنان است، امروز اگر بخواهیم مبارزه مان را دشمن قسم خورده یعنی استکبار و صهیونیسم نشان دهیم، صرفا با شعار نمیشود و در عرصه عمل باید این را ثابت کنیم.

امام جمعه ورامین: شرکت در انتخابات مصداق بارز عمل صالح است

 امام جمعه شهرستان ورامین گفت: شرکت در انتخابات مصداق بارز عمل صالح است و مردم باید از این فرصت برای انتخاب فرد اصلح به درستی استفاده کنند.

 حجت الاسلام مجتبی عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین اظها رداشت: مردم اگر برای رضای خدا و با مطالعه دقیق به فرد اصلح رأی دهند، خروجی این کار که مصداق بارز عمل صالح است، حیات طیبه برای همگان می‌شود.
وی افزود: عمل صالح باید با حضور حداکثری مردم و ایمان قلبی همراه باشد که اگر چنین امری محقق شود، خیر و برکت آن به آحاد مردم می‌ رسد. حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری، تکمیل کننده بدرقه باشکوه پیکر شهید آیت الله رئیسی است و قطعا عید بزرگ سیاسی و عبادی مردم می‌شود.

عزیزی افزود: شرکت آحاد مردم در انتخابات امروز، آینده روشنی را برای ایران اسلامی به ارمغان می‌آورد و موجب می شود تا با وجود تمامی تلاطم‌ها و دشواری‌ها، انقلاب اسلامی به مسیر پیشرفت و توسعه همه جانبه خود ادامه دهد.
امام جمعه ورامین با بیان نکاتی در خصوص انتخابات و اشاره به آیات قرآنی گفت: در انتخابات ، مهمترین اصل حضور و مشارکت حداکثری آحاد مردم است،  آبروی نظام اسلامی به شرکت در انتخابات بستگی دارد.

وی بر لزوم شناخت کامل از نامزد انتخابات تأکید کرد و افزود: در جریان انتخابات یا خود باید به نظر قطعی برسیم یا برای شناخت فرد اصلح، باید از دیگران مشورت بگیریم ولی باید دقت کرد که برای مشورت سراغ بیگانگان نرویم.

عزیزی با بیان این که کسانی که در خط و مسیر دشمن بودند و در مقاطع مختلف برای نظام ما هزینه تراشیدند، داعیه ای برای توصیه و مشورت ندارد، گفت: زیرک کسی است که خلاف نظر دشمن عمل کند، یک جمله از شهید همت معروف است، که هرکجا توپخانه دشمن کار کرد جبهه خودی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار