رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از وقوع ۲۰ تصادف فوتی کودکان و نوجوانان زیر ۲۰ سال بر اثر حوادث رانندگی در شهر تهران و در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹ 16 June 2024

به گزارش تابناک تهران، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته ۲۰ کودک و نوجوان قربانی تصادفات رانندگی در شهر تهران شده‌اند.

وی افزود: در میان این تصادفات ۷ مورد مربوط به استفاده این گروه سنی از موتورسیکلت بوده است و طبیعتاً بدون گواهینامه بوده‌اند که می‌طلبد خانواده‌ها نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان خود داشته باشند.

سرهنگ موسوی‌پور ادامه داد: ۲ نفر از این کودکان نیز در وسیله نقلیه والدین قرار داشته‌اند که بر اثر تصادف جان خود را از دست داده و ۱۱ نفر دیگر از این گروه سنی نیز به صورت عابر پیاده در حال تردد بوده‌اند که در اثر برخورد وسیله نقلیه، فوت شده‌اند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: این آمار در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون، ۷ کودک و نوجوان در شهر تهران قربانی تصادفات شده‌اند که ۵ نفر از آنان عابر پیاده، یک نفر ترک‌نشین موتورسیکلت و یک نفر نیز سرنشین خودرو بوده است که بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

وی از والدین خواست با نظارت بر رفتار فرزندان خود و عدم قرار دادن وسایل نقلیه ای، چون موتورسیکلت در اختیار آنان، از وقوع تصادفات دلخراش جلوگیری کنند، زیرا سن نوجوانان زیر ۲۰ سال، خود گواه عدم مهارت لازم در رانندگی آنان در کنترل وسایل نقلیه است که هر چند والدین هم در هنگام رانندگی و آموزش در کنار آنان باشند، اما حادثه خبر نمی‌کند و تنها یک برهم خوردن تعادل و یا یک ترمز ناگهانی، باعث واژگونی موتورسیکلت شده و حوادث جبران‌ناپذیر بعدی را در پی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار