دادستان دماوند با تاکید بر شناسایی و پلمب بتن‌سازی‌های غیرمجاز در دماوند گفت: پیشگیری از وقوع ساخت و سازهای غیرمجاز را باید از بتن‌سازی‌ها آغاز کنیم زیرا که برخی با اقدام غیرمجاز هزینه‌های دولت و قوه قضاییه را بالا می‌برند.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵ 08 June 2024

به گزارش تابناک تهران، مرتضی طهماسبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: بتن‌سازی‌های غیرمجاز در شهرستان دماوند باید در کوتاه‌ترین زمان شناسایی و در اسرع وقت پلمب شوند و مجوزهای مربوطه باید بر اساس نیاز شهرستان دماوند صادر شود.

وی افزود: یکی از ضررهایی که به افراد دارای مجوز وارد می‌شود، این است که سهم اقتصادی آنان را افراد غیرمجاز بهره‌ می‌برند، اما ما درصدد آسیب رساندن به افراد دارای مجوز نیستیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: یکی دیگر از معضلات، این است که حمل بتن‌ها آسیب زیادی وارد کرده و حد و مرز و ساعت کاری برای تردد کامیون‌های حامل بتن وجود ندارد.

طهماسبی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر موضوع تولید تأکید کرده‌اند، اما هر چیزی نمی‌تواند به عنوان تولید حمایت شود و عده‌ای موضوعات این چنینی را به سود خود مصادره می‌کنند که چون بحث تولید مطرح است، هر اقدام غیرمجازی مباح است.

وی بیان کرد: حمل و تخلیه برخی بتن‌های غیرمجاز در سطح شهر آسیب جدی به آسفالت معابر وارد کرده و شهرداری‌ها را با مشکل مواجه کرده است و فکر می‌کنم که اولویت برای برخی افراد، صرفاً پول و کسب درآمد است و دیگر موضوعات را توجهی ندارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند ادامه تاکید داشت: وظیفه قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم است و پیشگیری را نباید از آخر، شروع کرد؛ پیشگیری را باید از سر منشأ همچون بلوک‌زنی‌ها و بتنی که برای سازه غیرمجاز ساخته می‌شود، آغاز کنیم.

طهماسبی افزود: برخی افراد با اقدام غیرمجاز خود هزینه‌های دولت و قوه قضاییه را بالا می‌برند؛ سودجویان بتن خود را ریخته و هزینه آن را گرفته و ما باید به شهرداری، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی زحمت بدهیم که ساخت و سازهای غیرمجاز را تخریب کنند و با این کار چهره شهر هم خراب می‌شود.

وی تاکید کرد: خطاب به ضابطان قضایی اعلام می‌کنیم که اولاً با دستگاه‌های مربوطه، ساعت تردد ماشین‌های حمل بتن مشخص شود که در چه زمانی اجازه تردد دارند و در غیر از زمان تعیین شده، خودروهای میکسر توقیف و به پارکینگ منتقل شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند در پایان خاطرنشان کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز درآمد برخی از افراد را کم می‌کند و به همین جهت می‌بینیم عده‌ای که از عوامل ساخت و ساز غیرمجاز هستند در فضای مجازی در خصوص اقدامات انجام شده به دادستانی و قوه قضاییه فحاشی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار