اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به موضوعات مختلفی از جمله ابهامات و سؤالات متعدد در فرآیند ساخت مسکن توسط شهرداری تهران، رعایت اخلاق‌مداری از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری و وضعیت نامناسب درختان بوستان چیتگر پرداختند.
کد خبر: ۱۱۶۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲ 02 June 2024

به گزارش تابناک تهران، دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران آغاز شد.

در این جلسه پرویز سروری؛ نایب‌رئیس شورای شهر تهران در جلسه حضور نداشت.

مهدی چمران در ابتدای جلسه به حوادث تلخ رفح اشاره کرد و گفت: شاهدیم که زنان و کودکان بی‌گناه جان خود را از دست می‌دهند و حوادث تلخی در این روزها در رفح شاهد هستیم.

وی همچنین به قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ برتر اشاره کرد و افزود: این قهرمانی را به طرفداران این تیم تبریک عرض می‌کنم.

مهدی اقراریان؛ عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز در تذکری به افتتاح عملیات اجرایی 200 هزار واحد مسکونی در نهم خردادماه سال 1403 اشاره کرد و افزود: در این تاریخ با حضور آقای مخبر؛ معاون اول رئیس جمهور و سایر مسئولان شهری شاهد کلنگ‌زنی 200 هزار واحد مسکونی بودیم.

وی با اشاره به اینکه سؤالات و ابهامات زیادی در خصوص احداث واحدهای اشاره شده وجود دارد، گفت: در این دوره از مدیریت شهری و با تشکیل قرارگاه جهادی مسکن، اعداد و ارقام متفاوتی برای ساخت مسکن اعلام شده است که انتظار داریم که شهردار تهران در اسرع وقت پاسخ مناسبی را نسبت به این تذکرات و به خصوص ابهامات در اعداد و ارقام ساخت مسکن به شورا ارائه کند.

اقراریان ادامه داد: البته بنده چندی پیش با واحد مربوطه برای کسب اطلاعات درخصوص احداث 200 هزار واحد مسکونی تماس برقرار کردم اما تاکنون اطلاعاتی را به ما نداده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد که شهرداری تهران در گزارشی نسبت به ابهامات مطرح شده در اعداد و ارقام اعلامی درخصوص ساخت مسکن در این دوره از مدیریت شهری پاسخ لازم را بدهد.

حبیب کاشانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز به حداث تلخ و دردآور رفح اشاره کرد و گفت: در این روزها شاهد بودیم که گروه‌های مختلفی از جمله ورزشکاران، هنرمندان نسبت به این حوادث واکنش نشان دادند و قاعدتاً در این ایام باید افراد بی‌توجه نباشند.

وی همچنین به آغاز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: قاعدتاً هر کس در این عرصه وارد می‌شود آبروی خود را می‌گذارد و امیدواریم شرایطی فراهم شود که ما شاهد انتخابات پرشوری باشیم.

کاشانی اظهار امیدواری کرد: کسی برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شود که همانند برخی افراد نباشد که اتفاقاتی در کشور بیفتد و بگوید من هم روز جمعه مطلع شدم و باید کسانی انتخاب شوند که بتوانند راه شهدای خدمت را ادامه دهند.

وی همچنین به دو تیم پرسپولیس و استقلال اشاره کرد و گفت: این دو تیم متعلق به شهر تهران هستند و هر دو شادی‌هایی را برای طرفداران خود خلق کرده‌اند و شب گذشته نیز پرسپولیس توانست بار دیگر قهرمانی لیگ برتر را کسب کند البته متاسف هستیم که یکی دیگر از تیم‌های تهرانی (پیکان) که ظرفیت خوبی برای حضور جوانان در این تیم بود به دست یک سقوط کرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس را به طرفداران این تیم تبریک عرض می‌کنم.

زهرا شمس‌احسان؛ عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در ارتباط با بحث واگذاری مسکن به پرسنل شهرداری تهران گفت: مسکن به عنوان یکی از دغدغه‌های کارکنان شهرداری تهران محسوب می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که شاخص‌های مشخصی در موضوع واگذاری مسکن در قالب تعاونی‌ها مشخص شود و همچنین شاخص‌های مسکن به صورت شفاف اطلاع‌رسانی شود.

مهدی عباسی؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز به حضور کاندیداهای ریاست جمهوری در انتخابات اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که افراد در این عرصه اخلاق‌مداری را رعایت کنند و ما شاهد بودیم که در ایام کاندیداتوری ریاست جمهوری آقای رئیسی و همچنین در دوران ریاست جمهوری‌اش اخلاق‌مداری را همیشه رعایت می‌کرد.

وی همچنین به حضور نمایندگان مجلس در دوره جدید اشاره کرد و گفت: در این ارتباط نیز مقام معظم رهبری توصیه‌هایی را کرده‌اند و امیدواریم نمایندگان هر روز به توصیه‌های حضرت آقا توجه داشته باشند.

ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز به وضعیت نامناسب درختان بوستان چیتگر اشاره کرد و گفت: پنجشنبه هفته گذشته بنده بازدیدی را از بوستان جنگلی چیتگر داشتم.

وی گفت: متاسفانه برخی از این درختان خشک‌زده و آفت‌زده هستند که البته بر اساس پیگیری‌ها و سرشماری‌های اداره کل منابع طبیعی، تعدادی از آنها چکش و علامت‌گذاری شده‌اند و سال گذشته نیز توسط پیمانکار مشخص شده از سوی اداره کل منابع طبیعی جمع‌آوری شده‌اند اما همچنان بخشی از این درختان وجود دارند که انتظار می‌رود اداره کل منابع طبیعی نسبت به جمع‌آوری این درختان نیز اقدام لازم را انجام بدهد و باید این درختان به سرعت جمع‌آوری شوند.

وی گفت: البته شهرداری تهران مکاتباتی را با اداره کل منابع طبیعی استان داشته است اما تاکنون پاسخ مناسبی به این مسئله داده نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار