رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشوا از صدور ۲۷۰‌مجوز فعالیت صنایع دستی در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸ 09 June 2024

مریم خدابنده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به برنامه های صورت گرفته در راستای رشد صنایع دستی و گردشگری شهرستان پیشوا اظهار داشت: طی یکسال گذشته ۲۷۰ فقره مجوز صنایع‌دستی در قالب مجوزهای سه‌گانه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی صادر شد.

صدور ۲۷۰ مجوز صنایع دستی در پیشوا

وی با اشاره به برنامه های حمایتی از صنایع دستی کاران پیشوا و رونق بخشی به رشد این حوزه بیان داشت: تاکنون ۸ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی، تبصره ۱۸، بنیاد برکت به فعالان صنایع‌دستی پیشوا پرداخت شد.

صدور ۲۷۰ مجوز صنایع دستی در پیشوا

رییس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی پیشوا افزود: معرفی هنرمندان به تامین اجتماعی و صدور یک فقره مجوز خانه صنایع‌دستی، برگزاری بیش از ۱۰۰ رویداد در قالب نمایشگاه صنایع‌دستی از جمله برنامه های این اداره در یکسال گذشته بود.

صدور ۲۷۰ مجوز صنایع دستی در پیشوا

وی تصریح کرد: برپایی کارگاههای آموزشی نیم روزه، نشستهای تخصصی و راه اندازی چهارشنبه های صنایع دستی بصورت مستمر در شهرستان از دیگر اقدامات حوزه صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ است که به یاری خدا در حال پیگیری و اجرا میباشد.

خدابنده در پایان خاطرنشان کرد: آموزش های رایگان در پنج رشته صنایع دستی در محله های کم برخوردار شهرستان پیشوا نیز از دیگر برنامه های مدون است که تاکنون موفق به صدور ۱۲۰ گواهی مهارت شدیم.شهرستان پیشوا دارای ۳۵۰ هنرمند صنایع دستی در ۳۰ رشته فعال است که با همت جهادی و حمایت میراث فرهنگی گردشگری در حال فعالیت و رونق به این حوزه درخشان هستند.

صدور ۲۷۰ مجوز صنایع دستی در پیشوا

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار