فرماندار ویژه شهرستان ری به مناسبت فرارسیدن هفته محیط زیست گفت: نامگذاری هفته محیط زیست فرصت مغتنمی برای تمامی انسان ها است تا با درک خطرات جبران ناپذیر تخریب منابع طبیعی و محیط پیرامونی، در حفظ و حراست از این نعمت بی بدیل خداوندی کوشا بوده و قدر آن را بدانند.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷ 08 June 2024

به گزارش تابناک تهران، مهدی باب الحوائجی روز شنبه مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست باصدور پیامی ضمن گرامیداشت این ایام اظهار داشت: محیط زیست و طبیعت پیش نیازی برای حیات و موجودیت بشر و عاملی برای ادامه زندگی وی در جهان مادی می باشد.

وی افزود: انسان بعنوان اشرف مخلوقات از اولین لحظه حضور خود در دنیای مادی وابسته و نیازمند به طبیعت اطراف خود بوده، تا آنجا که نوع زندگی و رفتارهای فردی و اجتماعی او نیز متأثر از نوع اقلیم و محیط طبیعی پیرامون محل زندگی گردیده و همواره رابطه ای دوسویه و تفکیک ناپذیر با آن داشته است.

فرماندار ویژه شهرستان ری بیان داشت: محیط زیست و طبیعت پیرامونی موضوعی همگانی و کاملا اجتماعی بوده و هیچگاه نمی توان برای تعامل، استفاده و بهره وری از آن حد و مرز شخصی و فردی قائل گردید. زیرا این میراث گرانبهای خدادادی در نسل های پی در پی همچون مادری مهربان بستر رشد و تعالی انسانها را فراهم نموده و بدلیل گستردگی و پیوستگی میان اجزای آن، کاملاً از نوع رفتار و گونه زندگی افرادی که با آن در تعامل می باشند اثرپذیر می باشد.

باب الحوائجی تصریح کرد: ایرانیان در طول قرن ها و هزاره های متمادی همواره حافظانی امین و مهربان برای محیط زیست بوده که گواه آن کسب افتخار اولین محیط بانان طبیعت و حافظان جنگل ها در طول تاریخ از سوی مردمان ایران زمین می باشد. این رویه افتخارآمیز با پذیرش دین مبین اسلام از سوی مردم ایران دوچندان شده و نیاکان ما خود را موظف به اجرای دستورات و احکام دینی در خصوص حفظ محیط زیست و احترام به طبیعت دانسته و می دانند.

وی افزود: نامگذاری هفته ای به نام «محیط زیست» فرصت مغتنمی است برای تمامی انسان ها تا دیگربار به اصل وجودی خود رجوع نموده و با درک خطرات جبران ناپذیر تخریب منابع طبیعی و محیط پیرامونی، سعی در حفظ و حراست از این نعمت بی بدیل خداوندی نموده و همچون گذشتگان این میراث گرانبها را برای انتقال به نسل های آینده حفظ نمایند. همانگونه که مقام معظم رهبری «مدظله العالی» فرمودند «منابع طبیعی ثروت های ملی‌اند؛ آن هم نه ملت ها در یک نسل؛ ثروتی است متعلق به ملت ها در طول تاریخشان»

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته جهانی محیط زیست و اداء احترام به مقام شامخ تمامی شهدای مدافع محیط زیست کشور اظهار داشت: فرارسیدن این هفته را به تمامی مدیران و کارکنان خدوم سازمان محیط زیست بویژه مدیریت و پرسنل گرامی اداره محیط زیست شهرستان ری تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند منان سلامتی و بهروزی تمامی حافظان و علاقه مندان به طبیعت، این آفریده سبز و زیبای خداوند قادر متعال را خواستارم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار