مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران گفت: ۲۶۵۰ رشته انشعاب غیرمجاز و تخلف انشعابی از ابتدای سال تا کنون در محدوده خدماتی این شرکت شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳ 02 July 2024

به گزارش «تابناک تهران» از شرکت آب و فاضلاب استان، ابراهیم یزدیان افزود: با شناسایی این تعداد انشعاب غیرمجاز، از هدررفت حدود ۵۸۵ هزار مترمکعب آب شرب جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: رصد، شناسایی و جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز آب که در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خانگی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد، ازجمله برنامه‌های مصوب و اقدام‌های ضروری شرکت‌های آب و فاضلاب در سطح استان تهران است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران خاطرنشان کرد: این اقدام باهدف تأمین پایدار آب شرب، کاهش آب بدون درآمد، جلوگیری از هدر روی آب، پیشگیری از آلودگی میکروبی و افت کیفیت آب شرب به‌صورت مستمر توسط اکیپ‌های شناسایی تخلف اجرا می‌شود.

یزدیان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه بر شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز متعدد باغ ویلا و کشاورزی در اقطار مختلف، ۵۵۰ رشته انشعاب غیرمجاز مربوط به مجتمع‌های مسکونی و انبوه‌نشین و ۲۱۰۰ رشته مربوط به انشعاب‌های کشاورزی و باغ ویلا بوده است.

وی ادامه داد: پس از صدور اخطاریه‌های لازم، تاکنون همه این انشعاب‌ها تعیین تکلیف شده و عمده آنها پس از پرداخت حقوق شرکت و انجام مراحل قانونی به مجاز تبدیل شده و تشکیل پرونده داده‌اند و بخشی نیز به دلیل نبود امکان تبدیل به مجاز، جمع‌آوری شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران افزود: برای پیشگیری از این تخلف‌ها و احقاق حقوق شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران، شناسایی و جمع‌آوری این انشعاب‌ها با همکاری واحدهای مرتبط و تنظیم صورت‌جلسه‌های لازم توسط دفتر حقوقی مطابق توافق صورت‌گرفته متخلفان به مقام قضایی شهرستان ارجاع خواهند شد.

آبفای جنوب غربی استان تهران به ۱۱ شهر و ۴۴ روستا خدمات‌رسانی می‌کند.

همچنین این شرکت دارای ۲۹۲ هزار و ۶۶ مشترک آب و ۵۰ هزار و ۵۹۰ مشترک فاضلاب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار