پروژه نورپردازی بلوار کشاورز پایتخت همزمان با فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در آیینی افتتاح شد.
کد خبر: ۵۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 01 July 2015
 مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این آیین که مدیرعامل و جمعی از مدیران سازمان زیباسازی شهرتهران حضورداشتند با بیان اینکه برای هر یک از درختان بلوار کشاورز و براساس نحوه قرارگیری آنها نورپردازی خاص و جداگانه ای طراحی شده گفت: برای هر درخت به نسبت حجم و مقدار شاخ و برگ درخت از بین یک تا سه چراغ در نظر گرفته شد که به نسبت تاج و تنه درخت فاصله چراغ و زاویه تابش نور هر درخت متفاوت است.

وی با بیان اینکه چراغ های استفاده شده در این پروژه شیشه های کاملا ضد ضربه، ضد آب، ضد خش، ضد سرقت و قابل هولوگرام شدن در طیف رنگ های مختلف است تصریح کرد: در این پروژه حدود هشت هزارنفرساعت و سه هزارو640 نفر ساعت کار تامین کالا، طراحی و برداشت نقشه صرف شده است.

عبدالهی با بیان اینکه این نوع پروزه نورپردازی موضوع جدید در شهر تهران و کشور است افزود: اهمیت این موضوع باعث شده تا اکنون دانشگاه تهران در رشته نورپردازی به عنوان یکی از رشته های تحصیلی دانشجو می پذیرد.

وی افزود: در گذشته شرکت هایی مهندسی با پروژه های برقی در حوزه نورپردازی نیز هم وارد می شدند اما اکنون آموزش این رشته در دانشگاه تهران و دیگر مراکزعلمی آغاز شده است.

عبدالهی با تاکید بر این که ما باید زندگی شب و زیبایی شب را به شهر تهران برگردانیم افزود: زیبایی شب به نورپردازی شب وابسته و برای رسیدن به این هدف، پروژه های متعددی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه 300 بنا شناسایی و نورپردازی مساجد مختلف در دست تهیه و اجرا است خاطر نشان کرد: بسیاری از خیابان ها مانند خیابان ولیعصر (عج) از میدان تجریش تا پارک وی، پارک وی تا میدان راه آهن نیز در چهار فاز اجرا می شود و نورپردازی خیابان میرداماد، ساختمان های مهم، بناهای تاریخی و شناخته شده شهر تهران نیز در دستور کار قرار گرفته است.

در راستای فعالیت های سازمان زیباسازی شهر تهران پروژ های ویژه ای در حوزه نورپردازی چه در بافت تاریخی و چه در بحث روشنایی معابرمانند؛ خیابان ولیعصر(عج) از راه آهن تا پارک وی، محور انقلاب تا آزادی، پل فجر، پل پارک وی و تعدادی از پل هایی که مزین به نام شهدا و سرداران هشت سال دفاع مقدس هستند، درحال اجرا است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار