چهار عضو یک باند زورگیری که همگی متولدین دهه ۷۰ بوده و سه نفر از آنها تنها ۱۸ سال سن داشتند، توسط پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 29 June 2015
 ششم فروردین امسال فردی با مراجعه به کلانتری 167 دولت آباد به مأموران اعلام کرد که در زمان خروج از بانک، کیف دستی‌اش که حاوی 16 میلیون و 500 هزار تومان وجه نقد بوده، به شیوه کیف‌قاپی سرقت شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کیف قاپی و به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای شهرری، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پس از دریافت پول و در زمان خارج شدن از شعبه بانک، ناگهان سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 به سمت من حمله ور شدند و در یک لحظه اقدام به ربودن کیف دستی من کردند.
وی با اشاره به تعقیب سارقان نیز به کارآگاهان گفت: برای بازپس‌گیری کیف خود به سرعت سوار ماشین شدم و به تعقیب سارقان پرداختم، اما آنها با استفاده از شلوغی خیابان موفق به فرار از محل شدند و من تنها توانستم قسمتی از شماره پلاک یکی از موتورها را یادداشت کنم.

کارآگاهان با بهره‌گیری از همان اطلاعات ناقص ارائه شده از سوی مالباخته، موفق به شناسایی مالک حقوقی موتورسیکلت شدند؛ با مراجعه به محل کار مالک موتورسیکلت در خیابان 17 شهریور، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که موتورسیکلت در یک مغازه موتورسیکلت‌فروشی و به‌صورت قولنامه‌ای به دو تبعه کشور افغانستان فروخته شده است.

در ادامه و با شناسایی هویت دو متهم به نام‌های «ذوالمهر» و «رجبعلی» (متولدین 1376)، هر دو نفر آنها در میدان محمدیه – باغ انگوری (دروازه غار) شناسایی، در بیستم خرداد، دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

هر دو متهم صراحتاً به ده‌ها فقره سرقت گوشی تلفن همراه و کیف قاپی در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه در مناطق دولت آباد، فدائیان اسلام، شوش، راه آهن، خیابان ولیعصر و ... اعتراف کردند؛ در ادامه دو همدست دیگر آنها به نام رامش (متولد 1376) و کامران (متولد 1373) نیز در همان منطقه دروازه غار دستگیر شدند و آنها نیز به مشارکت در ده‌ها فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با بررسی پرونده سرقت‌های مشابه و همچنین اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران، تعدادی از شکات و مالباختگان شناسایی و برای پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.

وی در پایان گفت: از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد، مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار