کد خبر: ۴۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 09 June 2015
 معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران با وجود کاهش وزش باد و گرد و خاک تا صبح روز چهارشنبه در شرایط ناسالم قرار دارد.

محمد رستگاری در گفتگو با ایرنا به علت ایجاد این شرایط اشاره کرد و افزود: تغییر شرایط اقلیمی در استان تهران و وزش باد شدید و گرد و خاک با منشا داخلی و خارجی به ویژه در مناطق جنوب و غرب تهران، یکی از عوامل عمده کاهش کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته بوده است. 

وی از تداوم این شرایط در روز سه شنبه خبر داد و گفت: با وجود کاهش سرعت وزش باد، انتظار می رود شاخص کیفیت هوای استان تهران، فردا(سه شنبه) همچنان در شرایط ناسالم قرار داشته باشد. 

رستگاری یادآور شد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش سرعت وزش باد و گرد و خاک در روز چهارشنبه، کیفیت هوای استان تهران نیز در این روز به حالت عادی باز می گردد. 

وی در تشریح چگونگی اعلام شرایط جوی استان تهران گفت: به منظور بررسی روزانه وضعیت آلودگی هوا و اطلاع رسانی صحیح و به هنگام، مرکز هماهنگی و اطلاع رسانی آلودگی هوا (مهار) تشکیل شده است. 

رستگاری افزود: این مرکز با تبادل نظر کارشناسانی به نمایندگی از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی (دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی)، ادارات کل حفاظت محیط زیست و هواشناسی استان تهران و شرکت کنترل کیفیت شهرداری تهران، شاخص کیفیت هوا مناطق شهری را به صورت روزانه، منتهی به ساعات 8 و 11 صبح جمع آوری می کنند. 

وی افزود: پس از تجمیع اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای اداره کل محیط زیست استان و شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران با یک ساعت فاصله بعد از تایید نهایی از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی می شود 

رستگاری گفت: درصورتی که شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم باشد و اداره کل هواشناسی نیز استمرار کاهش کیفیت هوا را به مدت 48 ساعت آینده پیش بینی کند از طرف دبیرخانه کارگروه کاهش آلودگی هوا ( اداره کل محیط زیست استان تهران) شرایط هشدار به دستگاه های اجرایی ذیربط اطلاع رسانی می شود. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار