سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: تاکنون 98 درصد از عملیات آواربرداری و جستجو در ساختمان پلاسکو پایان یافته است.
کد خبر: ۳۶۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 27 January 2017
سیدجلال ملکی روز جمعه در آخرین مراحل عملیات آواربرداری در ساختمان پلاسکو گفت: در ساعت های پایانی عملیات سخت و پیچیده حادثه پلاسکو قرار داریم که با تلاش شبانه روزی آتش نشانان در نهمین روز، این عملیات پایان خواهد یافت.
وی بیان کرد: اجساد پیکر 15شهید آتش نشان از زیرآوار خارج و با حضور مقامات قضایی به پزشکی قانونی تحویل داده شد اما در جستجوی پیکر شهروندان عادی تاکنون موفق شدیم، چهار نفر از این افراد را از زیر آوار خارج کنیم.
ملکی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد پیکر چهار شهروند عادی را شناسایی کنیم، افزود: آتش نشانان وجب به وجب و به صورت دستی عملیات جستجو را ادامه می دهند اما تا این لحظه پیکر شهروند دیگری شناسایی نشده است.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، از بین رفتن اجساد بدلیل حرارت بالای زیر آوار را رد نکرد و گفت: اگر تا پایان عملیات آواربرداری، این اجساد کشف نشد، احتمال از بین رفتن آنها وجود دارد.

* در فضای مجازی فعالیت ندارم
سخنگوی ستاد بحران حادثه پلاسکو در پاسخ به این که آیا در این 9 روز، آمار و آخرین اخبار حادثه پلاسکو را در فضای مجازی منتشر کرده است، گفت: هیچ علاقه ای برای حضور در فضای مجازی ندارم و تمامی اخبار و اطلاعات موثق را تنها از طریق رسانه های معتبر و رسمی به هموطنان اطلاع رسانی کردم.
ملکی یادآور شد: در این مدت، در بعضی از رسانه های غیررسمی در فضای مجازی اخباری به نقل از من منتشر شد که قویا این اخبار را تکذیب می کنم و بنده هیچ گونه کانال و گروهی در فضای مجازی ندارم و نخواهم داشت.
در ساعات پایانی عملیات آواربرداری ساختمان پلاسکو قرار داریم که به نظر می رسد تا عصر امروز رسما این عملیات سخت و پیچیده به پایان خواهد رسید.
با توجه به بارش شدید باران از بامداد امروز، هیچ گونه وقفه ای در عملیات ایجاد نشده و در حال حاضر عملیات آتش نشانان در طبقه منفی 2 ساختمان پلاسکو در حال انجام است.
ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفا حریق، ساختمان یکباره به طور کامل فروریخت و تعدادی از آتش نشانان و شهروندان زیر آوار ماندند.
تاکنون پیکر 15 شهید آتش نشان از زیر آوار خارج شدند که با احتساب شهادت یک آتش نشان به علت شدت جراحات و سوختگی در بیمارستان شهید مطهری، 16 آتش نشان در حادثه پلاسکو به درجه شهادت نائل شدند.
همچنین در حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو، تاکنون پیکر چهار شهروند دیگر از زیر آوار خارج شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار