امام جمعه ارومیه گفت: رسالت عاشورا امر به معروف،نهی از منکر و ایستادگی در مقابل استکبار است.
کد خبر: ۳۰۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 07 October 2016
حجت‌الاسلام «سیدمهدی قریشی» در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، با بیان این‌که هدف اصلی امام حسین امربه معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: عمل به امربه معروف و نهی از منکر از واجبات جامعه ما است و لازم است همه اقشار در عملی کردن آن اهتمام داشته باشند.
وی ادامه داد: مقابله در برابر باطل از دیگر اهداف عاشورا بوده و باید با برگزاری عزاداری‌های پرمحتوا و هوشیاری در مقابل آمریکا که نمونه بارز استکبار جهانی است ایستادگی کنیم.
امام جمعه ارومیه گفت: عظمت عاشورا هیچگاه از تاریخ فراموش نخواهد شد و برگزاری عزاداری‌های باشکوه همواره رسالت عاشورا را برای جهانیان بازگویی می‌کند.
وی افزود: باید توجه داشته باشیم که عزاداری‌ها موجب رنجش خاطر همسایگان، بیماران و سالمندان نشود و حقی از کسی ضایع نشود، چون امام حسین(ع) به این امر راضی نیست.
قریشی با تأکید به برگزاری نماز ظهر عاشورا گفت: همه هیئت‌های مذهبی، اقشار متدین و مومن جامعه اسلامی در این آئین حضور داشته باشند چون این نماز، نماد عزاداری و سوگواری برای امام حسین (ع) است.
قریشی یادآور شد: بعد از ظهر عاشورا مردم نباید مجالس عزاداری را ترک کنند بلکه باید در این ساعت‌ها عزادرای به‌صورت باشکوه‌تر برگزار شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار