یادگار گرامی امام، المپیک و پارالمپیک را فرصت خوبی برای تبلیغ فرهنگ و صدور انقلاب اسلامی ذکر کرد و تصریح کرد: ما می توانیم در این عرصه توانمندی ها و ارزش های ملی و اسلامی خودمان را انتقال دهیم.
کد خبر: ۲۸۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 20 August 2016
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار مسئولان کمیته ملی پارالمپیک اظهار کرد: اگر ورزش برای همه واجب است، برای معلولین و جانبازان اوجب واجبات است زیرا هم سلامت و هم نشاط آنان را تأمین می کند.

وی با بیان اینکه ورزش قهرمانی این گروه موجب افتخار جامعه خواهد بود، افزود: معلولان و جانبازان با ورود  به این عرصه در سایه اراده همت خویش یک نقطه ضعف را تبدیل به نقطه قوت کرده اند.

یادگار امام با اشاره به اینکه کار ورزشکاران معلول و جانباز در برخی رشته ها از کار افراد عادی دشوارتر است، گفت: ورزش در حوزه معلولین نیاز مهمی است که پارالمپیک در بخش قهرمانی، آن را گسترش می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ترویج ورزش این بخش از جامعه را به تعبیر قرآن همچون زنده کردن نفس دانست و ادامه داد: کسی که یک معلول را اینگونه پرورش دهد گویی یک جمع را احیاء کرده است، چرا که معلولان می توانند از او سرمشق بگیرند و وارد عرصه ورزش شوند.

سید حسن خمینی در ادامه، المپیک و پارالمپیک را فرصت خوبی برای تبلیغ فرهنگ و صدور انقلاب اسلامی ذکر کرد و تصریح کرد: ما می توانیم در این عرصه توانمندی ها و ارزش های ملی و اسلامی خودمان را انتقال دهیم.

وی با اشاره به حضور ورزشکاران محجبه در تیم های مختلف از جمله تیم آمریکا در المپیک امسال، اظهار کرد: این امر وارد کردن فرهنگ دینی به عرصه زندگی است و نشان می دهد که برای ورود به جامعه نوین جهانی، لازم نیست پوشش ها و ارزش های خود را تغییر دهیم.

یادگار امام یادآور شد: اعزام ورزشکاران محجبه به المپیک کار ارزشمندی است که اولین بار ما انجام دادیم و امروز در کشورهای عربی از جمله مصر و دیگر کشورها مانند آمریکا مشاهده کردیم و جامعه جهانی هم آن را قبول می کند.

وی تأکید کرد: هرچه جلوتر می رویم بیشتر باید بر این امر پافشاری کنیم که لازم نیست زنان برای ورود به عرصه ورزش قهرمانی و فضای نوین جهانی قالب های ارزشی و هنجاری دیگران را بپذیرند.

سید حسن خمینی با تجلیل از مدیریت خوب، باثبات و با اخلاق آقای خسروی وفا در فدراسیون جانبازان و معلولین، این فدراسیون را  از کم حاشیه ترین فدراسیون ها با بازدهی بسیار خوب ذکر کرد و موفقیت و پیروزی های بسیار زیاد برای تیم پارالمپیک را از خداوند مسألت کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار