کارشناس درمان اعتیاد بهزیستی استان مرکزی گفت: مرکز ترک اعتیاد استان مرکزی مختص افراد بالای 18 سال است و برای کودکان چنین مراکزی در استان نداریم.
کد خبر: ۲۴۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 12 June 2016
هنگامه قربانی بیان کرد: طبق پروتکل درمانی مراکز ترک اعتیاد افراد بالای 18 سال در این مراکز پذیرش می‌شوند.

وی با تاکید بر در نظر گرفتن شرایط خاص جهت ترک اعتیاد کودکان افزود: شرایط جسمانی کودکان با افراد بزرگسال تفاوت دارد و از قدرت بدنی پایین‌تری برخوردارند، به همین دلیل نیاز به دریافت خدمات ویژه جهت ترک مواد مخدر دارند و در کمپ‌های ترک اعتیادی که برای افراد بالای 18 سال در نظر گرفته شده نمی‌توان ترک اعتیاد کودکان را دنبال کرد.

کارشناس درمان اعتیاد بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: افراد بهبود یافته در مراکز زیر نظر بهزیستی بعد از طی دوران ترک اعتیاد حداکثر تا مدت سه ماه در مرکز IC نگهداری می‌شوند. در این مرکز خدمات مشاوره‌ای به افراد ارائه می‌شود تا دوره درمان تکمیل شود.

قربانی افزود: به دلیل احتمال بروز یک سری آسیب‌های اجتماعی، کودکان بهبودیافته را نمی‌توان در کنار بزرگسالان در مرکز IC نگهداری کرد.

وی اظهار کرد: کلینیک‌های خصوصی ترک اعتیاد در کنار مراکز تحت نظارت بهزیستی فعالیت دارند و احتمال پذیرش کودکان توسط این کلینیک‌ها وجود دارد، اما این احتمال به دلیل شرایط ویژه و خاصی که باید در نظر گرفته شود بسیار کم است.

کارشناس درمان اعتیاد بهزیستی استان مرکزی ایجاد کلینیک ترک اعتیاد کودکان را مستلزم همکاری دانشگاه علوم پزشکی دانست.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار