تابناک تهران - فردا، روز شوراهاست. شاید حالا اسم شورای شهر برای خیالی ها مخصوصا اهالی شهرهای بزرگی مانند تهران اسم آشنایی باشد و اعضای آن هم برای تهرانی ها شناخته شده باشند اما تا چند سال پیش اینطور نبود و حتی خیلی ها از روز برگزاری اتنخابات شوراها هم باخبر نمی شدند شاید به همین دلیل یک روز را در تقویم به این مناسبت نام گذاری کرده اند: نهم اردیبهشت
کد خبر: ۲۱۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 27 April 2016

برخی از اعضای شورای شهر تا وقتی که مهدی چمران به روز شورای شهر که در پیش است اشاره نکرده بود اصلا یادشان نمی آمد که روز شورا کدام یک از 365 روز سال است اما حالا خیلی از آنها فکر می کنند رسیدن این روز می تواند بهانه ای باشد برای گفتن از مشکلات و رساندن صدای اعضا به دیگر مسئولان.

ابوالفضل قناعتی یکی از همین اعضاست. او به تابناک می گوید: «یکی از اصلی ترین دلخوری های ما این است که وقتی مدت ها روی یک طرح یا برنامه زمان می گذاریم، کارشناسی می کنیم، مشورت می گیریم و... و بعد آن را تصویب می کنیم بعضی افراد یا گروه ها خیلی راحت به خودشان اجازه می دهند آنها را زیر پا بگذارند و به راحتی از کنارشان عبور کنند.»

او ادامه می دهد: «وقتی ما این برخوردها را می بینیم با خودمان فکر می کنیم پس این همه تحقیق و پژوهش و استفاده از خرد جمعی کی قرار است به کار بیاید؟ اساسا شوراها برای همین تاسیس شدند که مسئولان یک نهاد مردمی هم در کنارشان داشته باشند که در امور اساسی شهر به عنوان نماینده مردم کمک کند و در تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشد ولی برخی ها نهاد شورا را به عنوان رقیب می بینند و تلاش می کنند تا جایی که می توانند این رقیب را کنار بزنند و کار خودشان را انجام بدهند.»

محند سالاری یکی دیگر از کسانی ست که در مورد روز شورا حرف هایی برای گفتن دارد. او می گوید: «همین که دست و پای ما را نبندند و بگذارند بدون حاشیه وظایفمان را انجام بدهیم ما راضی هستیم دیگر نمی خواهد کار اضافه ای انجام شود.»

او می گوید: «ما وظایف و اختیاراتی داریم اما در برهه هایی می بینیم که نه در انجام وظایفمان می توانیم راحت عمل کنیم و نه استفاده از اختیاراتمان. در حالی که شورا یعنی تاثیر مستقیم مردم و بی توجهی به تصمیم های این شورا یعنی بی توجهی مستقیم به رای و نظر مردم.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار