کام تلخ کارگران کارخانه قند ورامین شیرین می شود؟
تابناک تهران- کارخانه قند ورامین به عنوان یکی از واحد صنعتی مهم تولید قند در کشور از یکسال پیش با مشکلات مالی مواجه بوده که سبب شده ادامه کار ان با مشکل مواجه شود. در حالی که زمزمه های تعطیلی کامل ان از ابتدای سال جدید به گوش می رسد اما فرماندار ورامین تعطیلی کامل آن ار تکذیب می کند و تاکید دارد که ادامه کار آن با مشکل مواجه است.
کد خبر: ۲۱۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 26 April 2016
گفتنی ست تلاش خبرنگار تابناک تهران برای گفت و گو با مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان تهران جهت توضیحاتی پیرامون این واحد صنعتی بی نتیجه ماند.

طی چند سال گذشته کارخانه قند ورامین به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی را نداشته و همین مسئله باعث ایجاد وقفه در پرداخت مطالبات آنها شده بود.

فرماندار ورامین به تابناک در این خصوص می گوید: هنوز این کارخانه تعطیل نشده اما با توجه به مشکلات موجود سبب اخلال جدی در کار این کارخانه شده است. در واقع این واحد صنعتی با دو مشکل مهم مواجه است، تهیه مواد خام و هم فروش و صادرات مواد تولیدی. از آنجایی که بازار شکر در داخل اشباع است و دولت نیز خریدی نمی کند، این واحد با افزایش هزینه ها روبروست در حالی که سودی از تولید نمی برد.

محسن خوانساری در ادامه گفت: در طی یکسال گذشته این واحد صنعتی که یکی از کارخانه های مهم تولید قند در کشور است با پرداخت حقوق کارگران مواجه بوده و اکنون به طور کلی ادامه کار کارخانه با مشکل مواجه شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضرروال این کارخانه با توجه به این که تاکنون در شهرستان همه تلاش کردند که کارگران حقوق خود را دریافت کنند و بر تعداد بیکاران افزوده نشوداما توان ادامه کارندارد. ما نمی خواهیم یک ظرفیت 500 نفری تعطیل شود اما اکنون روال کار خوب پیش نمی رود و به نظر می رسد سرمایه گذران نتوانند ادامه دهند.

فرماندار ورامین در ادامه تاکید کرد: به دلیل کاهش تولید برخی از کارگران بیکار شده اند. به نظر می رسد که صاحبان کارخانه دنبال انحلال آن هستند اما باید دید که دولت در قرارداد اولیه اجازه انحلال را به انها داده است یا نه. یا اجازه تبدیل کارخانه وجود دارد یا انتقال آن وجود دارد یا نه. قرار است هفته آینده جلسه ای با مسئولان شهرتسان برای تعیین تکلیف این کارخانه و کارگران آن تشکیل شود.

خوانساری سپس در پایان ابراز داشت: البته این کارخانه بسیار قدیمی و دستگاه های آن فرسوده است و دولت هم نمی تواند برای سرپانگه داشتن آن کاری بکند اما باید برای کارگران آن فکری کرد تا برتعداد بیکاران افزوده نشود.

 

منبع: تابناک
برچسب ها: ورامین ، قند ، کارخانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار