فرماندار ورامین در گفت و گو با تابناک:
تابناک تهران- «مدیر کل اتباع استانداری تهران به عنوان نماینده استاندار و رییس اداره اجتماعی فرمانداری ورامین که نماینده بنده بوده، برای سرکشی به خانواده افغانی که افراد زحمتکشی هم هستند و شرایط مالی خوبی هم ندارند، مراجعه کردند و مساعدت هایی نیز به آنها شد.»
کد خبر: ۲۱۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 18 April 2016
تابناک تهران- «مدیر کل اتباع استانداری تهران به عنوان نماینده استاندار و رییس اداره اجتماعی فرمانداری ورامین که نماینده بنده بوده، برای سرکشی به خانواده افغانی که افراد زحمتکشی هم هستند و شرایط مالی خوبی هم ندارند، مراجعه کردند و مساعدت هایی نیز به آنها شد،متاسفانه در شرایط این چنینی برخی افراد جو را ملتهب می کنند و به برخی مطالب نادرست دامن می زنند که ما شرایط را تحت کنترل داریم تا در جو آرام به این پرونده رسیدگی شود.»

در حد یک خبر کوتاه بود؛ دختری شش ساله بعد از تجاوز پسر 17 ساله همسایه به قتل رسیده؛ دختر همسایه افغانی خانواده پسر ایرانی بود. پسر دستگیر شد تا انگیزه های این جنایت مشخص شود.مسئولین ورامین که این اتفاق در آنجا به وقوع پیوسته از مردم خواستند تا خویشتن دار باشند.

محسن خوانساری در گفت و گو با تابناک در تشریح ابعاد این حادثه در ورامین گفت: چند روز قبل اتفاق غم انگیزی در ورامین افتاد که بسیار دردناک بود. خانواده دختر 6 ساله مقتول از خانواده های اهل افغانستان در خیرآباد ورامین و خانواده قاتل هم از همسایگان آنها بودند. درهمان ساعات اولیه قاتل بلافاصله بازداشت و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت و دادگستری شهرستان در حال رسیدگی به این مساله است که انگیزه از ارتکاب این جنایت چه بوده است.

فرماندار ورامین در ادامه افزود: مردم افغانستان سال ها مهمان ما در این شهرستان و در غم وشادی هم شریک ما هستند، در ورامین حدود 100 هزار نفر افغانی به صورت مجاز و غیر مجاز زندگی می کنند که در کنار برادران و خواهران ایرانی خود به صورت مسالمت آمیز زندگی و از همه امکاناتی که یک فرد ایرانی از جمله بهداشت،آموزش و پرورش، امنیت و غیره استفاده می کنند.

وی در خصوص انگیزه این جنایت نیز اظهار داشت: این که انگیزه این قتل چه بوده در حال بررسی ست و آنچه که اطلاعات ما نشان می دهد، هنوز انگیزه مشخص نشده است. در عین حال خانواده قاتل هم افراد بدنامی نیستند ومردم محل به نیکی از آنها یاد می کنند به همین دلیل دستگاه های اطلاعاتی و قضایی شهرستان در حال بررسی انگیزه اصلی این قتل هستند و در اولین فرصت خبر جدیدی به دست بیاید منتشرمی کنیم.

خوانساری بیان کرد: رسانه ها از ظن خود مطالبی را منتشر می کنند، در حالی که ممکن است واقعیت چیز دیگری باشد اما باید جو آرام باشد تا در آرامش به این مساله رسیدگی دقیق شود.در همان روزهای اول مسئولان استان و شهرستان سرکشی کردند و مساله را از نزدیک پیگری می کنند.

فرماندار ورامین با بیان این که شرایط تحت کنترل و آرام است اذعان داشت: مدیر کل اتباع استانداری تهران به عنوان نماینده استاندار و رییس اداره اجتماعی فرمانداری ورامین که نماینده بنده بوده، برای سرکشی به خانواده افغانی که افراد زحمتکشی هم هستند و شرایط مالی خوبی هم ندارند، مراجعه کردند و مساعدت هایی نیز به آنها شد، خانواده مقتول نیز از افراد آرامی هستند و مساله ای نداشتند اما متاسفانه در شرایط این چنینی برخی افراد جو را ملتهب می کنند و به برخی مطالب نادرست دامن می زنند که ما شرایط را تحت کنترل داریم تا در جو آرام به این پرونده رسیدگی شود.

منبع: تابناک
برچسب ها: ورامین ، قتل ، افغانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار