دکتر علی‌اصغر فانی*
کد خبر: ۹۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 15 September 2015
 وزارت آموزش و پرورش با یک میلیون فرهنگی و بیش از 13 میلیون دانش‌آموز، بزرگترین دستگاه اجرایی کشور است؛ وزارتخانه‌ای که با همت و سختکوشی معلمان زحمتکش و کارکنان ارزشمند خود تلاش دارد با حداقل امکانات، تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور را بخوبی هدایت، برنامه‌ریزی و اجرا کند، اما اداره این دستگاه بزرگ به لحاظ بودجه همواره با  تنگناهایی مواجه بوده است.

هر چند افزایش بودجه عمرانی این وزارتخانه و مدرسه سازی به منظور فراهم آوردن فضای کافی آموزشی برای آموزش و پرورش نسل آینده کشور، همواره مورد اهتمام جدی مسئولان در دولت‌های گذشته و بویژه دولت تدبیر و امید بوده است، اما با وجود همه تلاش‌ها براساس آخرین آمار همچنان حدود چهار هزار مدرسه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد. این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش با کمبود 50 هزار کلاس درس برای یک نوبته کردن مدارس مواجه است.

بی‌تردید در چنین شرایطی، اگر همت نیکوکاران مدرسه‌سازی که برای نسل فردای کشور آستین بالا زده‌اند، نبود، قطعاً تربیت و آموزش نسل آینده با چالش‌های اساسی مواجه می‌شد. در همه این سال‌ها خیران مدرسه‌ساز به کمک آموزش و پرورش شتافته‌اند تا باری از دوش این وزارتخانه برداشته و توشه‌ای برای آخرت خود ذخیره کنند. از این رو شایسته است دست این نیکوکاران مدرسه‌ساز را که برای آگاهی و دانایی کودکان این مرز و بوم کمر همت بسته‌اند بوسید و در مقابل  بزرگواریشان سر تعظیم فرود آورد.

اما اتفاق فرخنده‌ای که در سال‌های اخیر رخ داده، ورود برخی نهادها و بنیادهای خیریه در امر مبارک مدرسه‌سازی در مناطق محروم کشور است. در رأس همه این نهادها، «بنیاد برکت» وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است که در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب برای ساخت هزار مدرسه در هزار نقطه محروم کشور، در ادامه نهضت مدرسه‌سازی خود، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با ساخت و بهره‌برداری از 140 باب مدرسه با حدود 844 کلاس درس و ظرفیت 18 هزار و 750 دانش‌آموز در سراسر کشور، هدیه‌ای شیرین از طرف رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» به فرزندان این سرزمین اهدا می‌کند. امید که با این حرکت ارزشمند، گامی در جهت محرومیت‌زدایی آموزشی از چهره شهرها و روستاهای کشور برداشته شود و درخت علم و دانش در این سرزمین روز به روز تناورتر گردد.

*وزیر آموزش و پرورش / روزنامه ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار