هویت منظر و نمای شهری
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر نمای یک ساختمان بر خلاف نمای تصویب شده در کمیته باشد اقدام به تخریب خواهیم کرد و اجازه ادامه ساخت و ساز را نخواهیم داد.
کد خبر: ۸۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 23 August 2015
محمدمهدی تندگویان درباره هویت شهری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری کمیته نما در 22 منطقه شهر تهران تشکیل شده و بر اساس آن افرادی که برای ساخت و ساز اقدام می‌کنند نمای ساختمان آن‌ها باید در کمیته نما به تایید برسد.

تندگویان افزود: اگر نمای یک ساختمان بر خلاف نمای تصویب شده در کمیته باشد اقدام به تخریب خواهیم کرد و اجازه ادامه ساخت و ساز را نخواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مناطق دارای کمیته نما هستند،‌ گفت: کمیته نما مربوط به ساختمان‌هایی است که در حال ساخت هستند و ساختمان‌های قدیمی که ساخته شده‌اند دیگر نمی‌توان نمای آنها را تغییر داد و اگر قصد نوسازی و یا بازسازی داشته باشند باید به کمیته نما برای تعیین نمای ساختمان خود بروند ولی در کل نمی‌توان نمای ساختمان‌های قدیمی را تغییر داد.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بانک‌ها و بیمه‌ها که در معابر عمومی شهر قرار دارند باید همکاری بیشتری برای تغییر نماهای خود انجام دهند که البته در داخل بعضی از بانک‌ها کمیته نما تشکیل شده است.

تندگویان افزود: نمای ساختمان‌های شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن نیز با موافقت شهردار تهران تغییر خواهد کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ممد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
بالاخره یک اقدام درست و حسابی در شهرداری تهران دیدیم :)
من تخصصم شهرسازی هست و از این اقدام بسیار استقبال میکنم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار