سخنگوی حزب اعتماد ملّی گفت: تا جایی که خبر دارم، اعضای حزب هیچ‌گونه تلاشی مبنی بر اینکه فرد بازنشسته شده، بتواند به سمت خود برگردد، نداشته‌اند. غیرمنطقی است وقتی که قانون داریم، بخواهیم فراتر از آن حرکت کنیم.
کد خبر: ۶۳۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 25 July 2018

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملّی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با تکذیب تلاش اعضای حزب اعتماد ملّی در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر، برای مثتثنی کردن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: تا جایی که خبر دارم، اعضای حزب هیچ‌گونه تلاشی مبنی بر اینکه فرد بازنشسته شده، بتواند به سمت خود برگردد، نداشته‌اند. غیرمنطقی است وقتی که قانون داریم، بخواهیم فراتر از آن حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه  بخشی از مخالفین حزب اعتماد ملّی و برخی روزنامه‌ها، با تهمت‌زنی و افتراء به دنبال مقاصد سیاسی خودشان هستند، تصریح کرد: اعضای حزب، مقید به قانون هستند و هرچه قانون تصمیم بگیرد، از آن حمایت می‌کنند.

گرامی‌مقدم افزود: تا جایی که اطلّاع دارم، افشانی هیچ‌وقت بازنشسته نشده‌ که مشمول این قانون شود.

سخنگوی حزب اعتماد ملّی در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر جدایی احتمالی افشانی از شهرداری تهران، بر مناسبات حزب، گفت: چنین فرضی وجود ندارد تا بخواهم درباره آن نظر بدهم؛ چرا که ایشان هیچ‌وقت بازنشسته نشده‌اند.

گرامی‌مقدم ادامه داد: به هر حال هرچه قانون بگوید ما مطیع آن هستیم. آقای افشانی فعلاً شهردار هستد و تا روزی که قانون اجازه بدهد در این سمت خواهد بود. حزب اعتماد ملّی نیز در راستای اعتلای کشور تلاش می‌کند و تعامل خود را با همه گروه‌ها و جریانات حفظ خواهد کرد.

وی درباره تعیین تکلیف نهایی اختلافات اخیر حزب و موضوع انتخاب قائم‌مقام، گفت: از اول هم تکلیف نهایی روشن بود. حزب که نمی‌تواند به نظر شخصی یک فرد یا یک عضو اتکا کند. در حزب، اساس‌نامه حاکم است و بر اساس آن، آقای حضرتی قائم‌مقام شده‌ و دبیرکل هم حکم ایشان را صادر کرده است و بنابراین آقای حضرتی قائم‌مقام قانونی دبیرکل حزب است.

سخنگوی حزب اعتماد ملّی درباره گزارش برخی بازرسان حزب متبوع خود به وزارت کشور، مبنی بر غیرقانونی بودن انتخاب الیاس حضرتی به قائم‌مقامی حزب، اظهار داشت: اولاً؛بازرسان مکلف هستند به حزب گزارش بدهند نه وزارت‌ کشور. ثانیاً؛ از سه بازرس، دو بازرس هیچ‌وقت در جلسات شرکت نکرده بودند. آقای گروسی هم که از بازرسان حزب است، همواره در جلسات شرکت کرده و وی هم گزارشات خودش را داده.

گرامی‌مقدم افزود: بالاترین سطح حزب، شورای مرکزی است و این شورا مصوباتش قانونی است و برای اعضا هم حکم صادر شده است. اینها مسائل داخلی حزب است و اگر هم کسی چیزی گفته، نظر خودش را گفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار