رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به لزوم تفکیک فعالیت‌های فرهنگی از معاونت اجتماعی شهرداری تهران گفت: پیشنهاد می‌شود ستاد توانمندسازی بانوان و اداره کل زنان این معاونت نیز به دلیل جنس تکراری اقداماتشان با یکدیگر ادغام شوند.
کد خبر: ۳۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 22 May 2015
مجتبی شاکری در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص جدایی برنامه‌های فرهنگی و هنری از معاونت اجتماعی شهرداری تهران و الحاق آن به سازمان فرهنگی و هنری، که پیش از این خبرش توسط رئیس کمیسیون فرهنگی شورا مطرح شده است ، افزود: ساختار سازمانی تکراری و هزینه‌های موازی و فعالیت‌های مشابه از جمله آفت‌های سازمان فرهنگی و هنری و معاونت اجتماعی است .

وی با بیان اینکه جداسازی برنامه‌های فرهنگی و هنری از معاونت اجتماعی منطقی و لازم است، گفت: با توجه به اینکه سازمان فرهنگی و هنری سابقه طولانی در اجرای برنامه‌های فرهنگی دارد و زیرساخت‌های لازم نیز در این سازمان ایجاد شده است به نظر می‌رسد جداسازی این برنامه‌ها از معاونت اجتماعی و الحاق به سازمان فرهنگی و هنری ضروری باشد.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه از این پس سازمان فرهنگی و هنری متولی برنامه‌های هنری در تهران است و معاونت اجتماعی تنها به مسائل اجتماعی و رفاهی می‌پردازد، گفت: در حال حاضر در معاونت اجتماعی اداره کل بانوان سازمان رفاه، اداره کل سلامت و ستاد توانمندسازی بانوان وجود دارد که پیشنهاد می‌شود ستاد توانمندسازی بانوان و اداره کل زنان این معاونت نیز به دلیل جنس تکراری اقداماتشان با یکدیگر ادغام شوند.

شاکری با بیان اینکه نباید از چابک‌سازی سازمان بترسیم، گفت: یکی از بارهایی که در حال حاضر بر روی دوش شهرداری تهران سنگینی می‌کند، نیروی انسانی گسترده است که می‌توان با ادغام این سازمان‌ها و چابک‌سازی این مشکل را حل کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه زمانی استارت کار برنامه‌های هنری و فرهنگی به سازمان فرهنگی و هنری آغاز می‌شود، گفت: از سال اول شورای شهر چهارم به این جمع‌بندی رسیدیم و قرار بود در این راستا مصوبه‌ای داشته باشیم اما شهرداری تهران اجازه خواست تا بسترسازی‌های لازم را انجام بدهد و حالا با تغییر سازمان فرهنگی و هنری اعلام کرده‌اند که آمادگی پوشش تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری پایتخت را دارند.

به گزارش ایسنا، چندی پیش حجت السلام ناصحی پی از این اعلام کرده بود که با واگذاری مدیریت تمامی کتابخانه‌های به سازمان فرهنگی و هنری، استارت تفکیک مسئولیت‌های فرهنگی از معاونت اجتماعی شهرداری تهران و الحاق آن به سازمان فرهنگی و هنری آغاز شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار