رئیس شورای شهر تهران ضمن اشاره به اینکه کمیسیون اصل ۹۰ حضور همزمان رضازاده در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری و شورا را بلامانع دانسته است، گفت: متأسفانه یکی از مدیران دولتی در یکی از وزارتخانه‌ها در تلاش است رضازاده در انتخابات شرکت نکند.
کد خبر: ۲۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 25 April 2015
مهدی چمران در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به روند بررسی حضور حسین رضازاده در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری، اظهار داشت: این موضوع چندی قبل به سازمان بازرسی ارسال شد و این سازمان اعلام داشت که با توجه به اینکه رضازاده در شورا عضویت دارد بنابراین این موضوع باید در کمیته حل اختلاف بررسی شود.

وی تصریح کرد: در نهایت موضوع حضور همزمان رضازاده در شورا و در فدراسیون وزنه‌برداری در کمیته حل اختلاف بررسی شد ضمن اینکه این کمیته نیز به طور قاطع اعلام کرد که شورا شغل نیست و همچنین سیاست فدراسیون نیز شغل محسوب نمی‌شود چرا که در آنجا نه ردیفی دیده شده است و نه ساختار سازمانی.

چمران ادامه داد: فدراسیون‌ها همانند NGOها هستند و در واقع عضویت در این مجموعه‌ها انتسابی نیست بلکه انتخابی است و رئیس فدراسیون‌ها توسط مجمعی انتخاب می‌شوند.

رئیس شورای شهر تهران، ادامه داد: پس از بررسی مسئله رضازاده در کمیته حل اختلاف اعلام شد که وی نمی‌تواند همزمان در شورا، فدراسیون فعالیت کند و دلیل آنها این بود که مدیریت وی مدیریتی بر مجموعه کشوری خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از اظهارنظر کمیته حل اختلاف ما به ‌آنها اعلام کردیم که ریاست فدراسیون دولتی نیست و به صورت NGO ای بوده و منافاتی با حضور همزمان رضازاده در شورا و فدراسیون ندارد.

چمران به حضور نماینده مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان در ریاست فدراسیون یکی از ورزش‌ها و مجلس اشاره کرد و گفت: در حالی ممانعت از حضور رضازاده در شورا و فدراسیون می‌کنند که شاهد دوگانگی حرف‌ها و نظرها هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، بیان داشت: رئیس سازمان بازرسی و همچنین یکی از معاونین وی به این موضوع رسیدن و پذیرفتند که ریاست بر فدراسیون و شورا شغل محسوب نمی‌شود اما در این بین در جای دیگر مدیر دیگری تلاش می‌کند که رضازاده در انتخابات شرکت نکند.

وی بیان داشت: حضور یا عدم حضور وی در انتخابات فدراسیون‌ها هنوز مشخص نیست و این در حالی است که رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و همچنین معاون حقوقی مجلس حضور رضازاده را بلامانع اعلام کرده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار