تابناک تهران - معاون سياسي و اجتماعي استانداري تهران گفت: اجراي بلامنازع قانون اساسي در همه عرصه ها مورد انتظار جامعه است و اگر حتي يكي از اصول آن كه به منزله ميثاق ملي است نقص شود جايگزيني و ترميم آن در عرصه افكار عمومي دشوار است.
کد خبر: ۷۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 16 August 2015
معاون سياسي و اجتماعي استاندار تهران در جلسه  ستاد انتخابات استان تهران با بيان اينكه انتخابات يكي از مظاهر رسمي همبستگي ملي است گفت: انتخابات بايد بتواند مدلي از همزيستي مسالمت آميز اجتماعي در سايه يك نظام سياسي كارآمد را در همه سطوح ارايه كند .

به گزارش تابناک تهران سيدشهاب الدين چاوشي افزود:‌ همه دستگاه هايي كه به نحوي با منافع عمومي جامعه سر و كار دارند بايد در جهت ارتقاي كارآمدي اين سازو كار و فصل الخطاب شدن آن در مناقشات سياسي تلاش سازنده اي داشته باشند.

چاوشي گفت:‌ ايران كشوري متكثر با قوميت هاي گسترده است و آنچه تاكنون يكپارچگي ايران اسلامي را تضمين كرده دلبستگي اكثر مردم به انقلاب اسلامي با همه اختلاف سليقه ها و تعلق به قانون اساسي جمهوري اسلامي بوده كه بر تساوي حقوق همگان تاكيد كرده است.

معاون سياسي استانداري تهران با اشاره به اينكه قانون اساسي ميثاق مهم ملي در ميهن ماست افزود:اجراي بلامنازع قانون اساسي در همه عرصه ها مورد انتظار جامعه است و اگر حتي يكي از اصول آن كه به منزله ميثاق ملي است نقص شود جايگزيني و ترميم آن در عرصه افكار عمومي دشوار است.

چاوشي گفت: اعتماد مردم و سرمايه اجتماعي عظيم ترين دستاورد اين انقلاب بوده كه بايد همگي با پرهيز از اختلافات نفساني براي صيانت از آن تلاش كنيم.بدون اعتماد مردمي و دلبستگي مردم ،حكومت قادر به انجام هيچ كار مهمي نيست.

وي ادامه داد:‌اختلافات سياسي بي حد و مرز براي سلامت رواني جامعه خطر ساز است.همه بايد الزامات يك زندگي قانوني را در سايه همدلي و مدارا و رعايت حقوق يكديگر بپذيرند و به آن گردن نهند.

رييس ستاد انتخابات استان تهران، فاصله طبقاتي،رانت خواري و فساد اداري را از عوامل گسست اجتماعي و سلب اعتماد عمومي مردم دانست و گفت: با هر دوره انتخابات،مردم اميدهاي تازه تري براي رفع اين نگراني ها جست و جو مي كنند.

وي افزود: اگر نظام اداري كشور هماهنگ با هدف هاي بزرگ سياسي و فرهنگي نظام جمهوري اسلامي نشود بسياري از فرصت هاي طلايي نظام از بين مي رود.

چاوشي گفت:‌ پايبندي به قانون حتي قانون ناقص از هرج و مرج و برداشت هاي سليقه اي از قوانين كم ضررتر است و مجلس آينده بايد اصلاح و تحول عميق ساختار اداري كشور را براي كارآمد ساختن نظام سياسي در دستور كار خود قرار دهد.

به گفته معاون سياسي استاندار، براي تشخيص مجلسي كه بتواند دغدغه هاي عمومي مردم ايران را پاسخ دهد هموار كردن راه براي تمام كساني است كه داراي عقل و بينش و خرد و حس ميهن دوستي و پايبندي به حق عمومي جامعه هستند و برخوردهاي حذفي و ناصواب ممكن است دامنه مشاركت مردم را كاهش دهد. 

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: با همه آشفتگی‌هایی که در منطقه خاورمیانه و جهان وجود دارد و علی‌رغم کارشکنی‌های فراوان معارضان جمهوری اسلامی ایران، امنیت کشورمان ستودنی است و این امنیت باید بستر شکوفایی و رشد کشور در دوره تحولات جدید سیاسی شود.

وی ادامه داد: ایران می‌تواند با تغییر در برخی از تاکتیک‌های عملی خود فضای کشور را برای رشد سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال مولد و در نتیجه مقابله با بیکاری آماده سازد و مجلس آینده که برآیند دغدغه‌های عمومی مردم باشد می‌تواند چنین نقش تاثیرگذاری را در صیانت از وحدت ملی و تامین منافع عمومی ملت ایفا کند.

چاوشی تاکید کرد: منصفانه نیست مصالح کشور در پای منافع سیاسی و جناحی قربانی شود، ایران کشوری با استعدادهای درخشان انسانی و دارای منابع مهم اقتصادی از همه مهم‌تر دارای فرهنگ و اخلاقی غنی است و فراموش شدن هریک از این حلقه‌ها باعث می‌شود توسعه کشور به عقب بیفتد.

وی خطاب به شهرداران گفت: شما باید در عرصه انتخابات و در صیانت از آرای مردم به عنوان یک نهاد تاثیرگذار بی‌طرفی کامل داشته باشید تا بدین واسطه نقشی موثر در تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایفا کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار