مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه مطابق با نیازسنجی منطقه ۱۲ برنامه‌های ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به شناسایی‌های صورت گرفته در منطقه ۱۲، مبلمان شهری متناسب با بافت تاریخی فضاهای آن طراحی شده است.
کد خبر: ۷۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 10 August 2015
عیسی علیزاده با تأکید بر اینکه این منطقه دارای بافت تاریخی ارزشمندی است که نباید آن را نادیده گرفت، اظهار داشت: یکی از پیش بینی‌ها برای این منطقه طراحی بیش از 10 تیپ  مبلمان متناسب با بافت‌های تاریخی است که در آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه آسیب شناسی‌های لازم درمورد مبلمان این منطقه از سوی سازمان صورت گرفته است، افزود: برای 4 محور اصلی در منطقه که شامل خیابان مولوی، خیام، مصطفی خمینی و 15 خرداد است، با توجه به این آسیب شناسی، مبلمان ویژه‌ای طراحی شد.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، برای فضای تاریخی مسجد سپه‌‌ سالار که از جمله بناهای مهم این منطقه محسوب می‌شود، مبلمان ویژه‌ای طراحی شده که به زودی در محوطه بنا جانمایی می‌شود.

وی با تاکید بر برنامه ریزی فضایی در منطقه 12 به ویژه در بافت‌های تاریخی، گفت: منطقه دارای فضای تاریخی، مذهبی و فرهنگی است که قطعاً هر کدام از این فضاها نیاز به مبلمان شهری متناسب با خود دارد.

به گفته علیزاده، علاوه بر این طراحی‌های ویژه، اصلاح، ساماندهی و حذف زوائد مبلمان شهری فرسوده از جمله اقدامات سازمان در این بافت تاریخی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار