کد خبر: ۶۳۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 04 August 2018

به گزارش ایسنا، شرکت ایرانیان نت بعنوان ارائه دهنده خدمات پهنای باند اینترنت در سال ۲۰۱۱ میلادی تاسیس و راه‌اندازی شد اما به دلیل نبود سرمایه‌گذاری چنان که باید نتوانست فعالیت‌های خود را دنبال کند.

وب سایت بلومبرگ که یکی از معتبر ترین مراجع خبری جهان به خصوص در زمینه های اقتصادی به حساب می آید اعلام کرد پروژه توسعه فیبرنوری ایرانسل در ایران احتمالا به دلیل ترس از روبرو شدن با تحریم های جدید ایالات متحده متوقف شده است. شرکت ام تی ان که مرکز آن در آفریقای جنوبی قرار دارد از مدت ها قبل فعالیت خود را در ایران آغاز کرده و به جز ارائه خدمات اپراتور دوم تلفن همراه در کشور، در سرویس های بسیار زیادی نیز سرمایه گذاری داشته است. با این حال به نظر می رسد تحریم های جدید که هنوز اجرایی نشده اند باعث شده این شرکت سرمایه گذاری های بعدی خود را در ایران متوقف نماید.


پروژه توسعه ارتباطات فیبر نوری با پهنای باند بالا از طریق تاسیس شرکت ایرانیان نت و از سال 2011 در دستور کار MTN قرار گرفته و گفته می شود این شرکت مبلغی در حدود 750 میلیون دلار را نیز برای توسعه آن اختصاص داده بود. به گفته بلومبرگ دولت ایران به دلیل مشکلات اقتصادی قادر به همکاری و ارائه زیرساخت های MTN برای پیشبرد این طرح نبوده و به همین دلیل اجرای آن به حالت تعلیق درآمده است. کمپانی MTN نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد هفته آینده توضیحات بیشتری را در این زمینه در اختیار سهامداران خود قرار خواهد داد. ایران پس از کشور نیجریه دومین بازار بزرگ شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی به حساب می آید و گفته می شود تا پایان سال گذشته میلادی، اپراتور ایرانسل توانسته است 43 میلیون متشرک را به خود جذب کند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار