کد خبر: ۵۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰ 27 June 2015
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران گفت: زیرساخت های لازم برای برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران درحال فراهم شدن است.

محمد رضا یوسفی افزود: طبق مصوبه هیات دولت مقرر شده انتخابات در کلان شهرهای کشور به صورت الکترونیکی برگزارشود که کلان شهر تهران نیز شامل این مصوبه است.

وی گفت: الکترونیکی برگزارکردن انتخابات نیاز به فراهم ساختن مقدماتی دارد و به همین منظور نشست های متعددی با شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و معاونت زیرساخت و فن آوری اطلاعات استانداری برگزارشده است.

یوسفی تصریح کرد: شرکت همراه اول موظف شده در حوزه انتخابیه تهران شامل ری، شمیرانات، پردیس و خود تهران نسبت به رفع نواقص احتمالی خطوط تلفن و دیتا گام برداشته و مقدمات لازم را فراهم کند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران تاکید کرد: مقرر شد تا اول بهمن ماه سال جاری تمام این نواقص و کمبودها برطرف شده و از این تاریخ این حوزه انتخابیه برای اجرای آزمایشی انتخابات الکترونیکی تحویل استانداری تهران شود.

وی با اشاره به همکاری شرکت توزیع برق تهران، شرکت همراه اول، معاون فنآوری استانداری تهران و وزارت کشور در اجرای انتخابات الکترونیک در تهران گفتک استانداری در فرصت یک ماهه بررسی لازم را انجام خواهد داد و پس از کسب نتیجه نسبت به برگزاری انتخابات الکترونیکی اقدام خواهدشد.

یوسفی حوزه های اخذ رای در تهران را همان حوزه های رای در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 عنوان کرد و افزود: به خاطر برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، حوزه های انتخابیه افزایش نخواهد یافت.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران گفت: اگر امکانات برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در یک حوزه فراهم نشود با کسب مجوز از هیات های اجرایی و فرمانداری، نسبت به جابجایی آن حوزه برای تامین امکانات موردنیاز اقدام خواهد شد. 

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور پیش از این از برگزاری انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت الکترونیکی در 9 استان کشور خبر داده بود.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان در روز جمعه هفتم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار