دادستان شهرستان قرچک با اشاره به کمبودها و مشکلات دستگاه قضا در این شهرستان گفت: به زودی با دریافت زمین از شهرداری و تأمین بودجه و اعتبارات لازم، ساختمان دادسرای قرچک احداث خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 03 July 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین احداللّه سینکایی در  گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران فداکارش اظهار داشت: با تمام کمبودهایی که دستگاه قضایی قرچک در زمینه اداری و ساختمانی داشت؛ اما تمام پرونده‌های وارده با تمام قوا پیگیری و رسیدگی شده‌اند، و به زودی نیز با دریافت زمین از شهرداری، ساختمان دادسرای قرچک احداث خواهد شد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه وظیفه ذاتی دستگاه قضایی ایجاد امنیت در جامعه است افزود: دستگاه قضایی تحت هیچ شرایطی به افراد فرصت ایجاد بی‌نظمی در جامعه را نمی‌دهد که بخواهند جامعه را به ناهنجاری بکشاند، و همواره با اخلال‌گران نظم و امنیت در جامعه برخورد قاطع می‌کند.
 
دادستان شهرستان قرچک همچنین تصریح کرد: دستگاه قضایی در شهرستان قرچک ضمن اینکه امنیت شهرستان را با کمک نیروهای نظامی و انتظامی ایجاد و تأمین می‌کنند، با ورود به مسائل اقتصادی، با عواملی که در ادارات فساد اقتصادی انجام می‌دهند به طور قاطع برخورد می‌کند.
 
سینکایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وجود بسیاری از جرایم ارتکابی که در دادسراها وارد و رسیدگی می‌شوند، ناشی از پایین بودن سطح ایمان و اخلاق در جامعه است گفت: سعی داریم با گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و اجرای صفات ایمانی و اخلاقی مانع از وقوع جرم ‌شویم.
 
وی بیان کرد: اگر تقوایی مورد تذکر قرار می‌گیرد صرفاً به جهت حفظ امانت، نوامیس، احترام، پرداخت حقوق دیگران و غیره است، اگر جامعه به جایی برسد که مردم با ورود به محکمه احساس کنند که هیچ‌گونه ظلمی در حق آن‌ها اعمال نمی‌شود، آن وقت است که می‌توان گفت جامعه قضاوت به هدف عالی خود نزدیک شده است .
 
دادستان شهرستان قرچک در پایان با تأکید بر قانون‌محوری در جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی، قاضی براساس قانون عمل می‌کند و اگر کسی بخواهد قانون را زیر پا بگذارد به شدّت با آنان برخورد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار