انتقاد آشتیانی از نبود بانک اطلاعاتی مدون
تابناک تهران - دبیر کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه مدیریت شهری چه در بخش قانون گذاری و چه در بخش عملیاتی در رخ دادن حادثه پلاسکو مسئول بوده اند، گفت: متاسفانه اقدامات اعضای مسئول در این حوزه محدود به تذکرات شفاهی شده است و بانک اطلاعات مدونی در رابطه با ساختمان های فرسوده و ناایمن وجود ندارد.
کد خبر: ۴۰۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 10 April 2017

زهره آشتیانی دبیر کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران و کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر در گفت‌و‌گو با  تابناک تهران در مورد گزارش ارائه شده از ساختمان پلاسکو از سوی تیم ویژه دولت، اظهار کرد: با توجه به اینکه متاسفانه حادثه پلاسکو صرفا یک حادثه شهری در سطح محلی نیست بلکه در سطح ملی افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده است، ضرورت ارائه گزارشی جامع توسط تیم مستقل ومتخصص کاملا احساس میشد.


وی با بیان اینکه سوالات زیادی در ذهن حادثه دیدگان و مردم وجود دارد و گزارش های ارائه شده تا به اینجا هم به دلیل آنکه اغلب مغرضانه و یکجانبه بودند افکار عمومی را اقناع نکرد، افزود: در گزارش ارائه شده توسط تیم ویژه دولت، تکالیف قانونی دستگاه‌ها وسازمان‌های مختلف، نهادهای مختلفی از سطح محلی تا ملی و قصور هریک ذکرشده است که  علاوه بر مالک ساختمان و مدیریت شهری تهران، نام سه دستگاه زیرمجموعه دولت را هم در بین موارد می‌بنیم که نشان از گزارش منصفانه و مستقل است.


دبیر کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، بررسی حادثه پلاسکو از سوی تیم ویژه دولت را اقدامی ارزشمند توسط ریاست جمهوری مطرح کرد و گفت: بررسی حادثه پلاسکو توسط تیم منتخب ریاست جمهوری به تقویت اعتماد ملی وسرمایه اجتماعی در سطح کشور کمک زیادی می کند وامیدواریم که این روند در سطح جامعه نهادینه گردد.


آشتیانی با اشاره به اینکه متاسفانه مدیریت شهری چه در بخش قانون گذاری و چه در بخش عملیاتی در رخ دادن این حادثه مسئول بوده اند، تصریح کرد: انتظار می‌رفت شورای شهر به عنوان پارلمان محلی و تنها نهاد ناظر بر عملکرد شهرداری تهران اقدامات موثرتری در رابطه با بحث Nنظارتی بر شهرداری داشته باشد اما حادثه پلاسکو نشان از عمق فاجعه مدیریت بحران داشت.


وی ادامه داد: علی رغم آنکه به روزهای پایانی دوره چهارم شورای شهر نزدیک می شویم، وقتی عملکرد این دوره را در بحث ایمنی می سنجیم کارنامه موفقی در بحث ایمنی ساختمان ها و مدیریت بحران مشاهده نمی کنیم.


دبیر کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، با انتقاد از اینکه پایتخت کشور مملو از ساختمان های ناایمن و فرسوده است، بیان کرد: متاسفانه اقدامات اعضای مسئول در این حوزه محدود به تذکرات شفاهی شده است و بانک اطلاعات مدونی در رابطه با ساختمان های فرسوده و ناایمن وجود ندارد.


آشتیانی تصریح کرد: طبق بند 14ماده 55  قانون شهرداری ها، وظیفه اتخاذ تدابیر موثر واقدام لازم برای حفظ شهر از خطر حریق و سیل وهمچنین رفع خطر بناها بر عهده این نهاد است اما تاکنون متاسفانه اقدام موثری در این باره انجام نداده‌اند، که حادثه پلاسکو پیامد همین بی توجهی هاست و با وجود آنکه کلانشهر تهران بر روی گسل قرار گرفته و در زمره آسیب پذیرترین کلانشهرهاست  اما با بررسی بودجه شهرداری تهران ملاحظه میشود سهم مدیریت بحران از کل بودجه پایتخت کمتر از 5در صد است که برای اصلاح این روند نیازمند بازنگری جدی در این باره هستیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار