رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: هم‌اکنون پروژه‌هایی در حال احداث است که با اجرای آن در آینده نزدیک وضعیت ترافیک تهران را بدتر می‌کند.
کد خبر: ۳۰۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 05 October 2016
بعدازظهر امروز در همایش الزامات ترافیکی، محمد شکرچی‌زاده اظهار کرد: مهندسان همچنان که به مباحث ساختمان مسئولیت دارند نباید نسبت به شهر نیز بی‌تفاوت باشند. طی دو هفته گذشته جمعیت شهرها به شدت افزایش یافت که شاهد تضییع حقوق شهروندی در این فرآیند بودیم.

وی افزود: اینکه چرا کلان‌ شهرهای ما به این نقطه از مشکلات پیچیده رسیدند باید اذعان کنیم که نسبت به آن بی تفاوت بودیم. در بسیاری از کشورها علاوه بر الزامات درون ساختمان‌ها، مقررات شهرسازی نیز لازم‌ الاجرا است.

شکرچی زاده با اشاره به ویرایش جدید مقررات ملی ساختمان گفت: امیدواریم تا پایان سال این ویرایش به نتیجه برسد که یکی از الزامات مهم آن مباحث ترافیکی است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه مسائل مربوط به ترافیک نیازمند یک سند ملی است، گفت: اتفاقی که تا کنون افتاده‌است این است که عمدتا بر اساس بخشنامه‌های شهرداری ها اقدام به ساخت و ساز می‌شد و یک روال ملی در این خصوص وجود ندارد و به این دلیل این مباحث   تا کنون بر اساس سلیقه دنبال شده است.

شکرچی زاده این هشدار را هم داد که ساختمان‌هایی در تهران در حال احداث است که با اجرای این پروژه‌ها وضعیت ترافیک از چیزی که هم‌اکنون هست پیچیده‌تر می‌شود البته حتما یک ارزیابی ترافیکی برای این پروژه‌ها انجام شده ولی غالب مطالعات از عمق کافی برخوردار نیست به همین دلیل نیازمند سند ملی در این رابطه هستیم.

وی با اعلام این خبر که مرکز تحقیقات یک سند اولیه را طراحی کرده است، گفت: سند اولیه تهیه شده اما قرار است اقدامات قبلی برای تکمیل آن انجام شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: نمی‌توانیم نسبت به مغوله ترافیک بی‌تفاوت باشیم لذا باید زمینه‌های لازم برای اتخاذ یک تصمیم عاقلانه با حضور و هماهنگی کلیه دستگاه‌ها فراهم شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار