کد خبر: ۲۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷ 16 April 2015
استاندار تهران از سفر رئیس جمهور به شهرستان های استان تهران در آینده ای نزدیک خبر داد. 

به گزارش صدا و سیما، آقای هاشمی در جلسه اعضای شورای اسلامی استان تهران افزود: نخستین سفر آقای روحانی به یکی از شهرستانها در غرب استان تهران خواهد بود. 

وی با اشاره به جمعیت زیاد استان در مقایسه با سایر استانها و نقش خطوط ریلی در جابجایی آسان جمعیت گفت: مطمئناً در سفر رئیس جمهور به شهرستانهای استان یکی از مهمترین اولویت ها، پیگیری اتصال خطوط ریلی شهرستانها به پایتخت خواهد بود.

هاشمی افزود: دولت این مهم را در برنامه خود دارد و وزیر راه و شهرسازی نیز اهمیت ویژه ای برای این پروژه ها قائل است. 

وی در ادامه با اشاره به حجم زیاد ساخت مسکن مهر در استان گفت: 25 درصد مسکن مهر کشور در استان تهران است که برای بخش مسکن آموزش و پرورش 700 میلیارد تومان و برای حل مشکلات آب و برق نیز هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است. 

هاشمی افزود: ساخت و ساز مسکن مهر به درستی مدیریت نشده است چرا که در برخی مناطق می توانستند نقاط بهتری انتخاب کنند این در حالیست که زیرساختهای آن کامل نیست و در برخی مکانها نیز مسکن مهر مشتری ندارد.

استاندار تهران گفت: در بستن قرارداد با مشتریان نیز به وضوح به آنان گفته نشده است که به طور دقیق بر اساس پیشرفت فیزیکی چه میزان باید آورده داشته باشید.

وی تأکید کرد: دولت با وجود همه مشکلات مسکن مهر تصمیم گرفته است آن را به پایان برساند و با همه سختیها در اختیار مردم قرار دهد. 

هاشمی همچنین با بیان اینکه روستاهای استان تهران از محروم ترین روستاها در مقایسه با بسیاری از استانها هستند، گفت: در استان 920 هزار نفر در روستاها زندگی می کنند این در حالیست که اگر اختیارات درآمدی استان از جمله مالیات در اختیار ما باشد بدون اتکا به بودجه نفت می توانیم مشکلات استان به ویژه مشکلات روستاها را حل و به تعدادی از استانها نیز خدمات ارائه کنیم. 

وی در ادامه با اشاره به حجم وسیع فاضلاب در استان گفت: سالانه یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب فاضلاب تولید می شود که با تلاشهای صورت گرفته 300 میلیون مترمکعب آن تصفیه می شود و اگر همه فاضلابها را تصفیه کنیم بخش عظیمی از آب کشاورزی استان تأمین خواهد شد. 

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش از اختلاف میان برخی اعضای شوراهای شهر استان انتقاد کرد و افزود: هر هفته چند گزارش به ما درباره وجود اختلاف میان اعضای شوراها ارسال می‌شود در حالیکه اعضا در انتخابات برای خدمتگزاری آمده اند بنا بر این اگر معیار خدمت به مردم‌ باشد دیگر اختلاف معنا ندارد. 

وی افزود: برخی اوقات نیز شاهد اختلافات میان شهردار با اعضای شورای شهری هستیم که به مشکل تبدیل می شود در حالیکه همه باید وقت خود را صرف رفع مشکلات کنیم چرا که در غیر این صورت حقوق مردم ضایع می شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار