حجت الاسلام رسول جوادی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: این طرح به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت و در راستای حساس سازی شهروندان نسبت به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی WHO تحت عنوان «غلبه بر دیابت» برگزار و در قالب ارائه خدمات سلامت رایگان از جمله غربالگری قند و فشار خون و مشاوره پزشکی رایگان ویژه مسافران درون شهری استفاده کننده از متروی شهری است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 26 April 2016
به گفته جوادی طرح دستان بهشتی روز 5 شنبه 9 اردیبهشت در 100 ایستگاه متروی شهر تهران برگزار و در این منطقه نیز ایستگاه های متروی آزادگان، نعمت آباد، شریعتی، شکوفه، حرم مطهر و شاهد میزبان اجرای این برنامه خواهند بود.

وی همچینن از انجام دور دوم غربالگری طرح همیاران دیابتی خبر داد و افزود: این فعالیت 12 و 13 اردیبهشت در سرای محله خانی آباد نو شمالی انجام می شود که جمعی از افراد دیابتی محلات ناحیه یک ، ناحیه دو و سه از این خدمات بهره مند می شوند. 

جوادی تصریح کرد:  طی دور نخست اجرای این طرح در سطح محلات 7 نفر از اعضاي ديابتي محلات كه قبلا توسط پزشكان و اساتيد انستيتو غدد و متابوليسم دانشگاه علوم پزشکی تهران  مورد آموزش قرار گرفته بودند آموزش هاي لازم را به 50 نفر از بيماران ديابتي كه گروه مداخله هستند ارائه داده و روند درماني آنان را مورد ارزيابي و رصد قرار دادند تا از اين طريق گامي در راستاي ارتقاء سطح سلامت آنان بردارند.

در دور دوم نیز گروه مداخله که شهروندانی از محلات نواحی مذکور هستند درخصوص نتیجه آموزشهای صورت گرفته و روند درمان بیماری آنها مورد سنجش قرار می گیرند. 

شایان ذکر است از ابتدای اجرای این طرح  دستگاه های سنجش میزان قند به طور رایگان در اختیار کلیه افراد شرکت کننده در این طرح  قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار