خطیب جمعه تهران:
تابناک تهران- باید همه دست به دست همدیگر بدهیم، سرمایه‌گذاران باید سرمایه‌گذاری کنند و تشکیلاتی برای نظارت بر روند کار ایجاد کنیم و به خاطر خدا، با محوریت بخشیدن تدبیر و با کنار گذاشتن خرده حساب‌ها، به میدان بیاییم تا ببینیم هر کسی برای پیشرفت کشور، می‌تواند چه کار کند.
کد خبر: ۲۰۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 08 April 2016
 آیت‌الله ناصر امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک به مناسبت ایام رجب و ولادت امام محمدباقر و همچنین ولادت امیرالمونین حضرت علی و بعثت حضرت محمد(ص) و گرامیداشت سال نو و با سپاس از دست‌اندرکاران انرژی هسته‌ای در روز ملی فناوری هسته‌ای، به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب این موضوع را اولویت نخست کشور خواندند و گفتند اگر در این زمینه موفق شویم، در هر زمینه دیگری موفق خواهیم بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید از بنگاه‌های کوچک حمایت شود، گفت: دولت، محور اقتصاد مقاومتی است.

او افزود: دولت را محور اقتصاد مقاومتی است و همه باید با آن هماهنگ باشند.

امامی کاشانی با بیان این که بحث اقتصاد، بحث علمی و فنی است، گفت: نماز جمعه جای بحث فنی و علمی نیست، ولی بنده قصد دارم به فرهنگ اسلام اشاره کنم. یکی از مسائل مهم در فرهنگ اسلام این است که بیکاری را نمی پذیرد و می‌گوید باید کار ایجاد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) ادامه داد: اگر کسی از ما کمکی بخواهد به او می دهیم، اما اگر از ما کمکی نخواهد، خداوند او را بی‌نیاز می‌کند، همانگونه که رهبر انقلاب درباره لزوم سر و سامان بخشیدن به اقتصاد فرمودند که اگر صادقانه به دنبال استغنا برویم، خداوند کمک می‌کند.

او اضافه کرد: این حدیث نشان می‌دهد که پیغمبر اکرم بیکاری را قبول ندارد و نکته اینجاست که در کشور ما که بیشتر جوانانش تحصیلات عالی دارند، باید وضعیت اشتغال به گونه‌ای باشد که با زمانه ما تطابق داشته باشد.

خطیب موقت نماز جمعه موقت تهران اظهار کرد: شنیده‌ام کشور چین در بحث صنایع کوچک سرمایه‌گذاری خوبی می کند و این شیوه حمایت از صنایع کوچک از طریق وام دادن به بنگاه‌های کوچک، می‌تواند راهگشا باشد که دولت باید با تشکیلاتی کردن و نظام‌مند کردن این شیوه، در راستای ایجاد شغل تلاش کند.

خطیب موقت جمعه تهران در پایان با بیان اینکه هر جا ملت ما حضور داشت، مشکل را از پیش رو کنار زد، گفت: باید همه دست به دست همدیگر بدهیم، سرمایه‌گذاران باید سرمایه‌گذاری کنند و تشکیلاتی برای نظارت بر روند کار ایجاد کنیم و به خاطر خدا، با محوریت بخشیدن تدبیر و با کنار گذاشتن خرده حساب‌ها، به میدان بیاییم تا ببینیم هر کسی برای پیشرفت کشور، می‌تواند چه کار کند.

قوه قضائیه بی رحمانه با مفسدان اقتصادی برخورد كند

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصادی ریاضتی نیست بلکه رشد پویا و مستمر اشتغال‌زا و منطبق با منافع ملی است.

محمد جواد ایروانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بعد از تاسیس صندوق توسعه ملی که یکی از نقطه‌های طلایی در اقتصاد ایران بود، درآمدهای ناشی از نفت کنار گذاشته شد و نه به صورت یک بار مصرف بلکه به صورت وام برای سرمایه گذاری در کشور قرار گرفت. نهایتا در 5 سالگی این صندوق، ما رتبه 23 جهانی این صندوق را کسب کردیم که یک پشتوانه ارزشمند برای اقتصاد و تولید ما است.

وی با اشاره به اینکه ابلاغ سیاست‌های مقاومتی در دو سال گذشته، مساله‌ای بسیار مهم بود، گفت: در حوزه سیاسی ما مشارکت عظیم مردم را در هر انتخابات به ویژه در انتخابات قبل داشتیم و بیش از 61 درصد مردم برای انتخابات پارلمانی حضور یافتند که می‌توان گفت کشورهایی که صدها سال مدعی دموکراسی‌اند، چنین مشارکتی را نداشته‌اند و دشمنان را در حوزه سیاسی پشیمان کردیم.

ایروانی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی هم همین طور است، ادامه داد: یکی از معدودهای فرهنگ‌ها، اسلام و انقلاب اسلامی است که جلوی تک قطبی جهانی ایستاده و حرف دارد. در حوزه اقتصادی هم اقتصاد با پایداری انقلاب اسلامی رابطه بسیار قوی دارد.

وزیر پیشین اقتصاد و دارایی ادامه داد: استحکام مبانی اقتصادی از آن جهت اهمیت دارد که دشمنان را از کارهای ایذایی پشیمان می‌کند. راه‌هایی که ما را مقاوم می کند راه مقابله با این کارهای ایذایی است. اگر مهمات ما در یک صحنه نبرد کافی باشد دشمن به سادگی دست به جنگ نمی‌زند، اقتصاد هم به همین صورت است و برای تضمین اقتصاد ملی ما نیاز داریم که اقتصادمان مقاوم باشد.

سخنران پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد ریاضتی نیست که در برخی کشورهای مواجه با مشکلاتی همچون موج بیکاری‌ها، کاهش آموزش و... استفاده می‌شود، بلکه اقتصاد مقاومتی رشد پویا و مستمر اشتغال زا به جای رشد اقتصاد نفتی ناپایدار است که به آینده نگاه دارد و منطبق با منافع ملی است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اینکه پس از برجام دیگر نیازی به اقتصاد مقاومتی نداریم درست نیست بلکه اتفاقا نیاز داریم زیرا در شرایطی که وفور ارزی می‌شود، ما ریخت و پاشمان زیاد می‌شود؛ بنابراین مدیریت نقدینگی منابع ارزی که ابتدای سال مقام معظم رهبری مورد توجه قرار دادند اهمیت بسیار می‌یابد.

وی افزود: مردمی کردن اقتصاد و در اختیار گذاشتن منابع و امکانات مالی و بستر سازی آن برای اقشار ضعیف و رشد طبقه متوسط بسیار مهم است زیرا با مردمی کردن، اقتصاد عملی می شود. همچنین دانش بنیان کردن اقتصاد اهمیت بسیاری دارد زیرا اقتصاد مقاومتی زمانی که به تولید توجه می‌کند مولفه دانش بنیانی را دارد؛ بنابراین دانش بنیانی کردن اقتصاد باعث می‌شود کیفیت بالا رود.

وزیر اسبق اقتصاد و دارایی با بیان اینکه شفافیت و سلامت اقتصادی و مبارزه با مفاسد، مشوق سرمایه گذاری و تولید است، گفت: مبارزه با فساد نمی‌تواند در بیان و گفتار باشد. در واقع 10 اقدام اساسی که مقام معظم رهبری مطرح کردند را باید بتوانیم عملیاتی کنیم.

منبع: تابناک
برچسب ها: نماز جمعه ، تهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار