بهره برداری از بزرگراه طبقاتی صدر، سالانه ۱۸۰ میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۵۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 02 January 2016
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: دو سال پیش، بزرگراه طبقاتی صدر به بهره برداری رسید و اطلاعات دوربین‌های کنترل ترافیک نشان می‌دهد که این سازه تاثیرگذار عمرانی چه اندازه در کاهش بار ترافیکی معابر مربوطه موثر بوده است. 

علرضا جاوید گفت: آمارهای ترافیکی گویای آن است که به طور متوسط روزانه ۷۸ هزار دستگاه خودرو در ۲ مسیر شرق به غرب و همچنین غرب به شرق از پل بزرگراه طبقاتی صدر تردد می‌کنند و البته این میزان تردد غیر از خودروهایی است که از تراز صفر بزرگراه (زیر پل طبقاتی) عبور و مرور می‌کنند. 

جاوید افزود: ۵۵ درصد وسایل نقلیه‌ای که از روی پل تردد می‌کنند در مسیر شرق به غرب حرکت کرده و ۴۵ درصد در مسیر غرب به شرق. 

وی گفت: مقایسه اطلاعات به دست آمده در ۲ سال اخیر ثابت می‌کند اولا میزان تخلفات رانندگی که بیشتر به علت رعایت نکردن سرعت مجاز مربوط می‌شود، سال به سال کاهش یافته و مهم‌تر آنکه عملکرد ترکیبی تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر راندمان و بازدهی بهتری را در گذر زمان به همراه داشته است. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اضافه کرد: شاخص‌های عملکردی شبکه معابر مناطق یک و ۳ شهر تهران، به واسطه بهره برداری از تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر در ۲ سال و یک ماه گذشته به شکلی محسوس بهبود یافته است. 

جاوید با بیان اینکه کاهش ۲۰ درصدی ترافیک معابر بزرگراهی در محدوده شمال، شرق و شمال شرق پایتخت، به معنای صرفه جویی در مصرف سوخت و تقلیل زمان سفر خودرو‌ها در این معابر است، افزود: فواید مادی آن طبق مدل‌های متداول سنجش میزان منافع اقتصادی توسعه معابر درون شهری، سالانه حداقل ۱۸۰ میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه‌ها را به همراه داشته است. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار