نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:مسدود کردن روزنه های فساد سیاسی و سیستمی همچنین لزوم حاکم شدن شایسته سالاری از ملزومات بهره مند شدن اقتصاد کشور از مزایای دوران پس از تحریم است.
کد خبر: ۱۴۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 09 December 2015
احمد توکلی شامگاه سه شنبه در جمع دانشجویان در شیراز افزود: نخستین پیامد بی توجهی به شایسته سالاری این است که انسان های نامناسب سرکار می آیند و مدیران وابسته منصوب می شوند و نه مدیران شایسته؛ منشأ فساد نیز همین است.

نماینده تهران در مجلس اظهار کرد: فساد داخلی خطری فراروی نظام محسوب می شود. 
توکلی در ادامه گفت: نباید به نامزدها با تبلیغات پرخرج رای بدهیم چرا که آنها از جاهایی حمایت می شوند که سالم نیست، شاید خود این نامزدها هم ندانند. 

نماینده تهران در مجلس از یقه سفیدها به عنوان دیگر مشکلات فراروی اقتصاد ایران یاد کرد و گفت: جرم یقه سفید غارت بدون خشونت و سرقت اموال مردم از خانه آنان بدون ورود به خانه است. 

این نماینده مجلس در ادامه اظهار کرد: برای پیشگیری از فساد سیستمی در کشور، تشکیل ستاد مبارزه با فساد زیر نظر رئیس قوه قضاییه در مجلس در حال تصویب است که این ستاد جدا از رویه های مرسوم فعالیت می کند. 

وی ادامه داد: برای مقابله با فساد سیستمی همچنین فعالیت سازمان های مردم نهاد ضروری است و در این ارتباط نیز سازمانی با عنوان دیده بان شفافیت و عدالت شکل گرفته است. 

توکلی در بخش پرسش و پاسخ این نشست در پاسخ به سوالی درباره حقوق ماهانه نمایندگان مجلس گفت: حقوق نمایندگان مجلس 10 میلیون تومان نیست؛ حقوق من از نمایندگی مجلس با در نظر گرفتن سوابق ماهانه چهار میلیون و سیصد هزار تومان است. 

وی خطاب به این دانشجو که از تبلیغات میلیاردی برخی برای انتخابات مجلس گلایه می کرد، گفت: حق با شما است، اگر کسی بخواهد سوء استفاده کند این حقوق ها بدرد نمی خورد، چون به خلوت می روند کار دیگر می کنند. 

این نشست با عنوان 'کدخدا یا خدا؟ مسأله این است' به دعوت تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز برگزار شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار