قائم مقام وزیر بهداشت گفت: تهران، مانند سایر مناطق کشور علاوه بر کمبود تخت بیمارستانی با مشکل توزیع تخت، کمبود تخت های عمومی و خاص مواجه است.
کد خبر: ۱۲۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 06 November 2015
ایرج حریرچی گفت: در کلان شهر تهران مشابه سایر مناطق کشور، علاوه بر مشکل کمبود کلی تخت بیمارستانی با سه مشکل عمده دیگر نیز در ارائه خدمات بستری مواجه هستیم.

وی افزود: مشکل اول توزیع نامناسب تخت های بیمارستانی و محرومیت مناطق فقیرنشین و شهرهای اقماری از خدمات مناسب سطح دو و سه و تراکم شدید ارائه این خدمات در مناطق مرکزی و شمالی شهر است.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: مشکل دوم مربوط به کمبود تخت های بیمارستانی عمومی در سطح شهر تهران است به گونه ای که عمده امکانات سطح دو و سه شهر تهران در حال ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی هستند و در واقع مشکلات بیماران ارجاعی پیچیده از کل کشور را  رفع می کنند، اما برای بستری کردن یک بیمار مبتلا به آسم یا بیماری مزمن تنفسی و یا دیابت معمولی با ضرورت بستری در بیمارستان، بیمار باید مدتی در صف انتظار بستری بماند.

وی مشکل سوم را مربوط به کمبود تخت های بیمارستانی خاص مثل تخت های مربوط به بیماران روانپزشکی، سوختگی، سکته مغزی، توانبخشی، طب تسکینی و بیماران در مراحل انتهایی زندگی دانست و از مشکلات مربوط به این بیماران در سطح شهر تهران ابراز نگرانی کرد.

دکتر حریرچی همچنین گفت: کم توجهی و سرمایه گذاری اندک در حوزه بهداشت و درمان و سیاست گذاری نادرست در توزیع و توسعه تخت های بیمارستانی در کلان شهر تهران را دو علت اصلی بروز این مشکلات هستند.

وی افزود: وزارت بهداشت با دیدگاه مردم محور و مشتری مدار خود اقدام به تغییر قابل توجه در سیاست های توزیعی و تامینی خدمات سطح دو و سه درمانی کرده است و خیرین و بخش عمومی غیر دولتی هم در این زمینه می توانند به  وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران در حل این مشکل کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار