شهردار تهران با تاکید بر اینکه کارآفرینی موجب تسهیل چرخه اقتصادی می شود ، افزود: کارآفرینی زنان به ویژه سرپرستان خانوار موضوعی فردی نیست بلکه ارتباط مستقیمی با خانواده و جامعه در زمینه ارتقای کیفیت زندگی و پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی دارد.
کد خبر: ۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵ 03 March 2015

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه زنان و تولیدملی در بوستان گفتگو افزود: کارآفرینی تنها مربوط به زنان سرپرست خانوار نیست بلکه تمامی خانواده هایی که مشکلات اقتصادی دارند نیز باید حضور فعال و مشارکت در این چرخه اقتصادی و تولیدی مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت و وزارت کشور نیز دراین زمینه اجرای برنامه های مدون و موثری را در دستور کار قرار داده، اظهار کرد: دستاوردهای برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی می تواند به عنوان یک مدل موفق توسعه ای در سطح استان های مختلف کشور نیز پیگیری و اجرا شود.

شهردار تهران همچنین به موضوع اشتغالزایی و مشکلات مرتبط با موضوع بیکاری در کشور اشاره و تصریح کرد: یکی از راهکارهای موثر برای اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری در کشور، توجه جدی به اصل اقتصاد مقاومتی با هدف رشد و توسعه اقتصادی کشور ایجاد فرصت های شغلی مولد و پایدار است.

وی همچنین به ارتقای سطح کمی و کیفی ششمین نمایشگاه زنان و تولیدملی در مقایسه با دوره های قبلی آن اشاره کرد و گفت: باید زمینه و بستر مناسب برای مشارکت فعال و موثر بانوان در حوزه های مدیریتی و اجرایی با هدف بهره مندی از قابلیت و توانمندی بالای بانوان در حوزه های مختلف اقتصادی، تولیدی، فرهنگی و اجتماعی را فراهم کنیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای محوری شهرداری تهران در عرصه مدیریت شهری، فراهم کردن زمینه مشارکت موثر بانوان در بخش های مختلف مدیریتی و اجرایی با هدف تقویت توانمندی و عزت نفس بانوان به ویژه در راستای مقابله با فقر و اشتغالزایی است.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد نمایشگاه زنان و تولیدی ملی بتواند موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور و ارتقای سطح کیفی و کمی تولیدات داخلی به منظور رونق و توسعه بخش صادرات شود.

ششمین دوره جشنواره و نمایشگاه زنان و تولید ملی با عنوان «کوثر» در قالب 300 غرفه و با حضور 30 شرکت تولیدی برتر 12 تا 22 اسفندماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران(بوستان گفتگو) برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار