رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بنا داریم تا 5 سال آینده هزار دانشجوی خارجی را برای تحصیل در این دانشگاه جذب کنیم.
کد خبر: ۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲ 02 March 2015

به گزارش فارس، علی جعفریان در آیین جشن روز بین‌الملل این دانشگاه گفت: آیین امروز برای دومین بار است که برگزار می‌شود در سال گذشته نیز همچون امسال در نیمه اسفند و نزدیک به سال نو این مراسم برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این آیین را گردهمایی دانشجویان خارجی، مقامات سفارتخانه‌ها و نمایندگان کشورهای خارجی برای آشنایی با ظرفیت‌های دانشگاه تهران دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشگاه تهران در منطقه ظرفیت خاصی دارد و جزو 10 تا 20 دانشگاه مطرح منطقه است و تا کنون توانسته است بیش از 220 دانشجوی خارجی را از 27 کشور جهان جذب کند.

جعفریان خاطر نشان کرد: این دانشجویان شخصاً به طور مستقیم این دانشگاه را انتخاب کردند و بسیاری از آنها این امکان را داشتند تا به جای دیگری بروند و در کشورهای دیگر تحصیل کنند اما پتانسیل دانشگاه تهران در حدی است که مورد انتخاب این افراد قرار گرفته است.

وی افزود: برای بین‌المللی شدن نیازمند ابزاری هستیم و یکی از این ابزارها روش‌های آکادمیک است که در این راستا با بسیاری از سفرای کشورهای دیگر دیدار داشته‌ایم و با آنها این مسیر را گسترش می‌دهیم و خوشبختانه در این راه وزارت بهداشت و وزارت خارجه از ما حمایت می‌کنند.

جعفریان با اشاره به هدف دانشگاه مبنی بر جذب هزار دانشجو در 5 سال آینده گفت:‌ تلاش می‌کنیم تا دانشگاه‌های معتبر کشورهای دیگر ارتباطاتی برقرار کنیم و قطعاً به دنبال کشورهای برتر در این زمینه هستیم و در این راستا با مسئولان دانشگاه ولسفبورگ و یک از دانشگاه‌های ایالتی آمریکا مذاکراتی را انجام داده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در راستای تبادلات علمی در نظر داریم دانشجو و هیات علمی مشترک و وابسته از کشورهای دیگر در ایران داشته باشیم و همچنین دانشجویان و اعضای هیات علمی این دانشگاه به دانشگاه‌های کشورهای دیگر بروند که نیازمند زیرساخت‌های زیادی از جمله شرایط اجتماعی و سیاسی مناسب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار