کد خبر: ۶۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 28 July 2015
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرتهران از واریز یکهزارو780 میلیارد ریال جرایم رانندگی در پایتخت به خزانه کشور از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت که باید سهم شهرداری از این مبالغ پرداخت شود.

علیرضا دبیر افزود: طبق قانون مبالغ جرائم باید صرف فرهنگ سازی و استانداردسازی وسایل و تجهیزات ایمنی راه ها شود اما مشخص نیست چرا سهم شهرداری تهران و راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از این مبالغ جرائم واریزی پرداخت نمی شود.

وی گفت: بیش از چهار ماه از شروع سال جاری می گذرد و هرماه به طور متوسط بیش از400 میلیارد ریال از جرائم راهنمایی و رانندگی به خزانه کشور واریز می شود اما هیچ تعهدی در قبال پرداخت سهم این رقم به مدیریت شهری و راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ وجود ندارد.

دبیر افزود: بر اساس ماده 23 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب اسفند ماه سال 89 وجوه حاصل از جریمه های تخلفات رانندگی در سراسر کشور به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه داری کل واریز می شود تا علاوه بر بودجه سالیانه به شهرداری ها و دهیاری های ذی ربط، وزارت راه و ترابری و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تخصیص داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: بر اساس قانون 60 درصد از کل وجوه حاصل از تخلفات رانندگی به وزارت راه وشهرسازی به صورت متمرکز پرداخت می شود.

وی گفت: وزارت راه وشهرسازی باید از طریق استانداری ها 70 درصد این وجه را به شهرداری ها اختصاص دهد تا برای استانداردسازی وسایل و تجهیزات ایمنی و راه ها، خط کشی و نگهداری آن، تهیه و نصب و نگهداری علائم راهنمایی و رانندگی و تجهیزات ایمنی و احداث پل های عابر پیاده صرف شود.

دبیرافزود: 15 درصد از کل وجوه نیز باید به پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی اختصاص یابد تا به منظور کاهش تصادفات رانندگی و خسارت های جانی و مالی ناشی از آن برای تامین تجهیزات تخصصی پلیس و به کار گیری فناوری های جدید هزینه شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرتهران گفت: پنج درصد از کل وجوه باقی مانده نیز به منظور تبلیغ در راستای ارتقا فرهنگ رانندگی و رعایت مقررات آن در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی قرار می گیرد تا از طریق دستگاه ها و نهادهای مرتبط هزینه شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار