رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: اظهارات شهرداری برای آبگرفتگی شب گذشته در تهران بهانه است،‌ شهرداری باید هرچه سریعتر سامانه جمع آوری آب‌های سطحی را اجرا کند تا شاهد آبگرفتگی و ترافیک سنگین‌ هنگام بارندگی نباشیم.
کد خبر: ۶۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 20 July 2015
اقبال شاکری رباره حوادث رخ داده شب گذشته در پی بارش باران و طوفان،‌ اظهار کرد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که شب گذشته در تهران رخ داد آبگرفتگی معابر و بزرگراه‌ها بود.
وی ادامه داد: آبگرفتگی‌ معابر یکی از معضلات اساسی در شهر تهران است که هم باعث ایجاد ترافیک و هم هدررفت منابع آب‌های سطحی که به آن نیاز داریم می‌شود و در واقع می‌توان گفت در این شرایط باران با فاضلاب یکی می‌شود. به نظر بنده باید در مدیریت شهری یکبار برای همیشه فکری برای رفع این معضل کنیم.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تصریح کرد: بنده شب گذشته هنگام بارش باران در حال تردد در معابر تهران بودم،‌ آبگرفتگی، قطع درختان و افتادن اشیا از ساختمان‌ها و داربست‌ها از اتفاقاتی بوده که رخ داده است اما در این بین سازمان آتش‌نشانی به خوبی عمل کرده است ولی معاونت خدمات شهری بیشتر توان خود را برای رفع معضل آبگرفتگی معابر بگذارد.
وی درباره اینکه شهرداری تهران در این شرایط معتقد است بارش باران شدید و بیشتر از گنجایش نهرها بوده است،‌ گفت: بیان این اظهارات بهانه و عدم تحرک لازم برای اجرای طرح جامع آبهای سطحی است که باید بالاخره باید انجام شود. نزولات آسمانی برای ما نعمت است یا نقمت؟ همه می‌گویند نزولات آسمانی رحمت است اما ما به آنها توجهی نمی‌کنیم.
شاکری با بیان اینکه متأسفانه عدم بارش باران مشکل و بارش آن نیز به یک مشکل تبدیل شده است،‌ اظهار داشت: در برخی معابر شاهد مسدود شدن نهرها بودیم درحالی که شهرداری می‌‌توانست پیش از بارش باران نسبت رفع گرفتگی معابر و نهرها اقدام کند بنابراین به عقیده بنده شهرداری در این زمینه‌ها قصور داشته است.
وی افزود: آتش‌نشانی کارش را به خوبی انجام داد و خوشبختانه در سطح شهر تفاتی نداشتیم و متأسفانه اطراف تهران شاهد تلفاتی بوده‌ایم. به عقیده بنده باید هماهنگی بیشتری بین سازمان هواشناسی،‌ مدیریت بحران و عوامل اجرایی درون و برون شهری وجود داشته باشد.
عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تأکید بنده بر این است که هرچه سریعتر باید سامانه جمع آوری آب‌های سطحی را اجرا کنیم تا هم از آبگرفتگی در شهر و قفل شدن ترافیک جلوگیری کنیم و هم از این نعمت آسمانی استفاده کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار