عضو هيأت علمی دانشگاه تهران گفت: اقتصاد مقاومتی سیاست برون‌رفت از پیچ‌های خطرناک است و سرمایه‌گذاری خارجی نباید لطمه‌ای به تولید ملی وارد کند.
کد خبر: ۴۵۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 08 July 2017
آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران در پردیس، درباره وضع اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر بر اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند.
 
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک سیاست ارزشمند برای برون‌رفت اقتصاد کشور از پیچ‌های خطرناک و مشکلات اقتصادی کشور است.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی نگاه به درون دارد، تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و منابع ملی و به‌کارگیری نیروی انسانی داخلی به‌ویژه نیروهای متخصص از محتوای درونی اقتصاد مقاومتی است.
 
بغزیان با اشاره به اینکه جذب سرمایه بخش خصوصی نیز در اجزای پروژه‌های مختلف از محتوای درونی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، اضافه کرد: باید بخش خصوصی را در اجرای پروژه‌های داخلی دخالت داد.
 
وی با بیان اینکه تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از سیاست‌های مهم اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: باید بخش خصوصی را وارد این جریان مهم در راستای تحول اقتصاد کشور کرد.
 
این اقتصاددان با تأکید بر اینکه سرمایه‌های خارجی هم عاملی مهم در تحول اقتصاد کشور است، اضافه کرد: این سرمایه‌گذاری باید همراه با ورود فناوری روز دنیا و تزریق آن به اقتصاد کشور باشد.
 
بغزیان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری خارجی نباید لطمه‌ای به تولید ملی وارد کند، اظهار کرد: باید منافع ملی را در هر مدل سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار