آیین افتتاحیه نخستین جشنواره اقوام ایرانی بمناسبت روز صنایع دستی شامگاه دوشنبه با حضور اقوام مختلف از سراسر کشور در بلوار شهید مسعود درخشان شهرستان شهریار برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 09 June 2015
به گزارش ایرنا رییس صنایع دستی و گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان شهریار در این مراسم گفت: در این جشنواره قوم های کرد، آذربایجان ، بختیاری ، سیستان و بلوچستان ، لرستان ، کرمانج و ایل قشقایی حضور دارند و توانمندی های فرهنگی و هنری خود را به مدت 11 روز در این محل معرفی خواهند کرد.

فرشید ستایش راد افزود: این جشنواره شامل دو بخش فرهنگی و هنری همراه با اجرای نواهای موسیقی محلی و سنتی، بازیهای بومی و محلی است که در بخش هنری و سنتی توانمندیهای هنرمندان در زمینه های نقاشی، معرق ، صنایع چوب ، گلیم بافی ، ترمه دوزی ، منبت کاری ، فرش بافی ، گلدوزی و سایر زمینه ها در 80 غرفه به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: در این جشنواره استانهای تهران ، کردستان ، آذربایجانهای غربی و شرقی ، اردبیل ، گیلان ، لرستان ، خوزستان ، استان فارس ، ایل قشقایی ، کرمانشاه ، اصفهان ، قزوین و سیستان و بلوچستان ، چهار محال و بختیاری ، خراسان شمالی و جنوبی ، گلستان در مجموع 18 استان کشور شرکت دارند و توانمندیهای هنری و صنایع دستی انواع شیرینی های سنتی را برای عموم به نمایش گذاشته و عرضه می کنند.

ستایش راد افزود: جشنواره اقوام ایرانی از 18 خرداد لغایت 29 خرداد ماه 1394 از ساعت 18 الی 24در شهرستان شهریار از توابع استان تهران پذیرای علاقمندان است.

وی افزود: در این جشنواره همه روزه انواع موسیقی های سنتی اقوام توسط هنرمندان استانها اجرا می شود و در برگزاری آن فرمانداری شهریار، اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی، نیروی انتظامی ، شهرداری و شورای اسلامی شهریار همکاری کرده اند.

در آیین گشایش نخستین جشنواره اقوام ایرانی معاون برنامه ریزی فرماندار ، شهردارو اعضای شورای اسلامی شهر شهریار ، امام جمعه موقت شهریار ، رؤسای ادارات ، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند و برنامه های مختلف فرهنگی و موسیقی سنتی برگزار شد.

20 خرداد در تقویم ملی کشور به عنوان روز صنایع دستی ثبت شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار