کد خبر: ۴۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 31 May 2015
معاون وزیر نیرو در امور آب گفت: اگر ما نسبت به حفظ منابع آبی دقت کافی نداشته باشیم در آینده با بحران بیشتری مواجه می‎شویم.

به گزارش ایسنا، میدانی در بازدید دو روزه از امکانات آبی استان لرستان، در خصوص مصرف بهینه آب و مدیریت آب تاکید کرد و افزود: امروزه شورای جهانی آب به وسیله NGO ها اداره می‎شود.

وی اظهار کرد: از بدو تشکیل دولت تدبیر و امید تاکنون نزدیک به 11 جلسه شورای عالی آب تشکیل شده که این نشان از اهمیت ویژه دولت و شخص رئیس محترم جمهور به مقوله آب و منابع آن دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان نیز در این بازدید گفت: در استان سالیانه نزدیک به 110 میلیون متر مکعب تولید آب داشته که نزدیک به 80 میلیون متر مکعب آن را به فروش می‎رسد که متاسفانه مابقی آن به‎صورت هدر رفت صورت می‎گیرد.

کرم‎وند با اشاره به وضعیت تصفیه‎خانه‎های فاضلاب در شهرهای خرم‎آباد، پلدختر و الیگودرز، افزود: این تصفیه‎خانه‎ها به‎صورت مناسب فعالیت می‎کنند هرچند که در الیگودرز فعلاً حداکثر ظرفیت استفاده 20 درصد است.

وی همچنین در خصوص تصفیه‎خانه‎های فاضلاب دیگر شهرها تاکید کردند که در صورت تامین اعتبار لازم می‎توان ظرف دوسال مابقی شهرها را انجام داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان با اشاره به برنامه‎های این شرکت در خصوص فضاسازی شهرها در زمینه مدیریت مصرف بهینه، تصریح کرد: در نظر داریم تفاهم‎نامه‎هایی را با برخی از دستگاه‎های فرهنگی استان منعقد کنیم و سعی داشته که این موضوع را بیشتر گسترش دهیم.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار