طلایی به تابناک تهران خبر داد
تابناک تهران- نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از فروش سگ و گربه در 40 نقطه از شهر تهران خبر داد و گفت: برخی از افراد خلاء تنهایی خود را با نگهداری از حیوانات پر میکنند که این موضوع باید به لحاظ روانشناسی بررسی جدی شود.
کد خبر: ۴۰۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷ 20 April 2017
مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با تابناک تهران، از فروش سگ و گربه در 40 نقطه از شهر تهران خبر داد، و اظهار کرد: متاسفانه افراد سودجویی در شهر تهران  گربه و سگ را می فروشند.
 
وی با اشاره به اینکه ورود این حیوانات در زندگی مردم همراه با پیامدهای غیر قابل جبرانی است، تصریح کرد: نگهداری سگ و گربه در منازل شهروندان با عوارض‌های معنوی، سلامتی، بهداشت و محیط زیست همراه است که در آینده این عوارض ها غیر قابل جبران می‌شود.
 
 نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ادامه داد: متاسفانه مسئولان در این رابطه واکنشی نشان ندادند در صورتیکه باید شهروندان و هموطنان خود را از پیامد و عوارض نگهداری حیوانات در منازل مطلع کنیم.
 
طلایی با بیان اینکه به صورت غیر رسمی آماری از فروش گردشی و سیار سگ و گربه در 40 نقطه شهر تهران بدستمان رسیده است، افزود: باید به لحاظ فرهنگی برای این موضوع چاره اندیشی کنیم.
 
وی مطرح کرد: فارغ از فضای فرهنگی و اعتقادی که در کشور داریم، همه ما میدانیم که نگهداری این چنین حیواناتی سازو کارهای خود ر ا دارد و باید رسانه ها هوشیارانه در رابطه با انتقال بیماری حیوانات به انسان‌ها به مردم اطلاع رسانی کنند.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در کشورهای غربی بهداشت، محل نگهداری و غذای حیوانات تعریف شده است اما در کشور نگهداری از حیواناتی از قبیل سگ و گربه با توجه به فرهنگ و اعتقادمان معنایی ندارد.
 
طلایی با اشاره به اینکه افراد سودجو با فروش گربه و سگ امرار معاش میکنند، عنوان کرد: خانواده ها بدانند با خریدن سگ و گربه تنها جان خود و افراد خانواده خود را به خطر می اندازند. نگهداری حیوانات نشانه رشد فرهنگی، فرهیختگی و توسعه نیست بلکه بسیار خطرناک است.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در خاتمه از کاهش رشد جمعیت در کشور خبر داد و گفت: تعداد خانواده ها در کشور دو نفره و سه نفره شده که متاسفانه برخی از افراد خلاء تنهایی خود را با نگهداری از حیوانات پر میکنند و  این موضوع باید به لحاظ روانشناسی بررسی جدی شود.
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار