کد خبر: ۳۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 21 May 2015
به گزارش ایرنا، احمد مسجدجامعی شامگاه چهارشنبه در همایش هویت و سینمای کُردی در سنندج افزود: به عنوان مثال کُردستان علاوه بر سینما در حوزه موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی نیز موفق است.

وی با اشاره به اینکه دف از حوزه موسیقی کردستان وارد حوزه موسیقی سنتی کشور شد و به آن جلوه و طنین داد، اظهار کرد: این گونه ظرفیت ها در کردستان زیاد است و باید به آن بها داده شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، گفت: هفته فرهنگی کُردستان را به زودی در تهران برگزار می کنیم که البته در این زمینه نباید گرفتار کمیت زدگی شویم.

وی با اشاره به اینکه تمدن ایرانی از همه ظرفیت های عالم استفاده کرده است، اظهار کرد: در تخت جمشید بهره گرفتن از ملیت های دیگر را به خوبی می توان دید.

مسجد جامعی تاکید کرد: ما ظرفیت گفت و گو با عالم را داریم و امروز حرف سینمای ما در دنیا مطرح است.

او با اشاره به اینکه کُردها قدیمی ترین قوم ایران هستند، تبار و ریشه کُردها را منتسب به ایران دانست و افزود: کُردها در عراق و ترکیه برای برگزاری جشن ایرانی نوروز هزینه زیادی دادند.

وی سپس پیشنهاداتی ارائه داد و گفت: می توان شورای فرهنگی را شکل داد و هفته فرهنگی کُردستان را نیز همین شورای فرهنگی برگزار کند.

تشکیل گروه معماری و شهرسازی در دانشگاه آزاد اسلامی یکی دیگر از پیشنهادات مسجد جامعی بود و ادامه داد: آثار و بناهای تاریخی شهر را باید حفظ کرد و تدبیری اندیشیده شود تا بناها تعمیر و مرمت شوند.

وی با اشاره به اینکه سنندج نمونه شهرسازی دو دوره تمدنی دارد، گفت: می توان با مرمت بناهای تاریخی آنها را به کانون های فرهنگی در شهر تبدیل کرد.

مسجدجامعی افزود: زبان کُردی و فارسی تعامل متقابل داشته اند و به گنجینه هر دو زبان افزوده اند. 

این عضو شورای شهر تهران حضور خود در سنندج را یک سفر شخصی عنوان کرد و گفت: این یک سفر رسمی از سوی شورای اسلامی شهر تهران نیست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار