شرکت هوایی لوفت‌هانزای آلمان امروز( چهارشنبه) در پی اعتصاب دو روزه خلبانان آلمانی در اعتراض به عدم افزایش حقوقشان از لغو نزدیک به 900 پرواز این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۳۳۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 23 November 2016
به گزارش  آسوشیتدپرس، این اعتصاب دو روزه موجب جا ماندن بالغ بر 100 هزار مسافر از پروازهایشان شده است.

اتحادیه صنفی خلبانان آلمان "Cockpit" پیشتر از اعضای این اتحادیه خواسته بود تا امروز دست به یک اعتصاب 24 ساعته بزنند. اواخر سه شنبه شرکت لوفت‌هانزا تلاش کرد از طرق دادگاه جلوی این اعتصاب را بگیرد اما در این زمینه ناکام ماند. بعد از این اتفاق اتحادیه Cockpit عنوان کرد که علاوه بر روز چهارشنبه برای روز پنجشنبه نیز فراخوان اعتصاب می‌دهد.

شرکت لوفت‌هانزا اعلام کرده که از مجموع 3000 پرواز برنامه ریزی شده برای امروز 876 پرواز به سبب اعتصاب لغو شده‌اند که در میان آنها 51 مورد پرواز بلندمدت نیز  بوده و در اثر لغو این پروازها حدود 100 هزار مسافر از سفر جا مانده‌اند.

این شرکت در بیانیه‌ای تصریح کرد، به هیچ وجه تصمیم  اتحادیه Cockpit برای تمدید اعتصاب را درک نمی‌کند و تدارک‌هایی را برای کم کردن تاثیر اعتصاب در روز پنجشنبه در نظر گرفته است.

این در حالی است که دیگر گروه هایی هوایی وابسته به لوفت‌هانزا نظیر "یورووینگز" و شرکتهای هوایی سوئیس و اتریش تحت تاثیر این اعتصاب ها قرار نگرفته‌اند.

این چهاردهمین اعتصاب صورت گرفته از سوی اتحادیه Cockpit از آوریل 2014 تا کنون است. این اتحادیه گفته، به رغم پیشرفتهایی که شرکت لوفت‌هانزا داشته اما اقدام به افزایش حقوق خلبانها نکرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار