رییس واحد فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اهدای عضو دو بیمار 27 و 44 ساله جان شش نفر را از مرک حتمی نجات داد.
کد خبر: ۳۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 09 May 2015
دکتر رضا حسن یزدی درحاشیه اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: با توجه به رضایت دو خانواده ایثارگر با اهدای اعضای بدن دو مرد 27 و 44 ساله جان شش بیمار را از مرگ حتمی نجات دادند.

وی با اشاره به اینکه این بیماران که در اثر عارضه مغزی دچار مرگ مغزی شده اند، افزود: اعضای مرد جوان 27 ساله به ترتیب کبد به شهر شیراز و دو کلیه وی به بیمارستان های هاشمی نژاد و لبافی نژاد انتقال پیدا می کند و همچنین قلب بیمار مرگ مغزی دوم که  44 سال سن داشته نیز به بیمارستان شریعتی و کلیه به بیمارستان لبافی نژاد و همچنین کبد وی به بیمارستان امام خمینی(ره) جهت اهدا انتقال پیدا خواهد کرد که بافت های بدنی یا نسوج را به سایر بیماران نیازمند پیوند می زنند.

یزدی ضمن بیان این که از ابتدای اردیبهشت ماه جاری این نهمین مورد از اهدای عضو در بیمارستان هفتم تیر است، تصریح کرد: اهدای عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده های ایرانی برای نجات بیماران است و افزایش آمار اهدای عضو توسط مردم فداکار ایران نسبت به سال های گذشته نشان از این ویژگی مردم نوع دوست کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان هفتم تیر به عنوان واحد فرهم آوری اعضاء و نسوج دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال فعالیت است و بیماران مرگ مغزی همه استانهای کشور به این بیمارستان منتقل می شود که در دو موردی که ذکر شد بیمار 27 ساله از استان کردستان شهر قروه و بیمار 44 ساله نیز متعلق به شهرستان شهریار است. 

یزدی با بیان اینکه سالانه شاهد وقوع پنج هزار تا هشت هزار مرگ مغزی در کشور هستیم، ادامه داد: از این تعداد بیمار مرگ مغزی تنها دو هزار و 500 تا چهار هزار نفر قابلیت اهدای عضو به سایر بیماران را دارند.

وی با اشاره به مراحل اهدای عضو خاطرنشان کرد: پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصان معتمد وزارت بهداشت و تایید پزشک قانونی به عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می شود.

رییس واحد فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران با قدردانی از تلاش کادر بیمارستان شهدای هفتم تیرشهرری، تاکید کرد: با توجه به تجربه و توانمندی بالای نیروهای این بیمارستان در جهت نگهداری ارگانهای حیاطی بیماران مرگ مغزی با کیفیت بالا تاکنون هیچ ارگانی از دست نرفته است. 

وی از خانواده هایی که عزیزانشان دچار مرگ مغزی می شوند خواست تا حداکثر 24 ساعت تصمیم خود را برای پیوند اعضا بگیرند زیرا اگر زمان از حد معمول بگذرد دیگر نمی تواند جوابگوی پیوند باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار