عارف در مراسم افتتاح دفتر مجمع نمایندگان "ری": مسائل ملی در فراکسیون امید و مسائل حوزه انتخابیه در مجمع تهران بررسی می شود. مسائل کلان و ملی را در فراکسیون امید و مسائل حوزه انتخابیه را در مجمع تهران بررسی و پیگیری می کنیم .
کد خبر: ۳۲۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 12 November 2016
محمدرضا عارف عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح دومین دفتر مجمع نمایندگان تهران در شهرری ضمن تشکر از مشارکت مردم در انتخابات اسفند 1394، گفت: انتخابات اردیبهشت 96 دارای اهمیت زیادی است و لذا همچون گذشته شاهد حضور حماسی و پرشور مردم در این انتخابات خواهیم بود.
وی با بیان اینکه مردم سرمایه های معنوی انقلاب هستند، اظهار کرد: همه مسؤولان نظام در اجرای برنامه های کشور با اتکا به مردم و حضور پررنگ و مؤثرشان در صحنه های سیاسی حساب ویژه ای باز کرده اند.
عارف تصریح کرد: یکی از وظایف نمایندگان مجلس، وظیفه ملی آنها و مستقل از مکان فیزیکی است که برای این منظور فراکسیون امید را در مجلس تشکیل داده ایم و با انسجام خوبی مسائل کلان کشور و اولویت های مهم  پیگیری می شود.
وی مبارزه با فقر، فساد، تبعیض، بیکاری و آسیب های اجتماعی را در اولویت امور رسیدگی ذکر کرد و افزود: کمیسیون های هفت گانه فراکسیون در بخش نظارتی و قانونگذاری پیگیر مشکلات عمومی جامعه هستند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برنامه 128بندی برجام میثاق ما با مردم است، گفت: مسائل کلان و ملی را در فراکسیون امید و مسائل حوزه انتخابیه را در مجمع تهران بررسی و پیگیری می کنیم.
عارف وظیفه منطقه ای را دیگر وظیفه نمایندگان عنوان کرد و ادامه داد: نمایندگان در حوزه انتخابیه خود مسائل و مشکلات مردم منطقه خود را پیگیری می کنند.
وی با بیان اینکه پیگیری مطالبات مردم دو بخش است، اضافه کرد: یکی از مطالبات مشکلات فردی است و ما به عنوان نمایندگان مردم مسؤولیم به مشکلات تمام افراد، چه کسانی که به ما رأی دادند و چه کسانی که به افراد دیگری رأی دادند؛ رسیدگی کنیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: مهمترین وظیفه بحث نظارت بر اجرای قانون، اجرایی شدن تصمیمات و بررسی مشکلاتی است که در اجرای حوزه انتخابیه ایجاد می شود.
عارف با اشاره به اینکه پیگیری وعده های مسؤولان از دیگر وظایف نمایندگان است، ابراز کرد: برخی از مسؤولان با حضور در همایش ها و دیدارها تحت تأثیر جو آن نشست وعده هایی به مردم می دهند که این وعده ها باید تحقق یافته و عملی شود تا مردم نسبت به مسؤولان بدبین نشوند.
وی بیان کرد: بهتر است دفتر نمایندگان با همکاری مسؤولان ذیربط، نخبگان و کارشناسان نقش اتاق فکر کوچک برای بررسی مشکلات داشته باشند که اگر این ساز و کار خوب شکل بگیرد در تصمیمات تهران و شهرستان ها تأثیر بسزایی ایجاد می کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه یکپارچگی خوبی در مجمع تهران وجود دارد، تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده نمایندگان با حضور در این دفتر، از نزدیک در جریان مشکلات معیشتی، اجتماعی و فرهنگی مردم قرار گرفته و پاسخگو خواهند بود تا نیازی به مراجعه مردم به مجلس نباشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار