عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با تابناک تهران تاکید کرد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است پیش از آنکه بخواهیم با فروشگاه‌های اینترنتی فروش پوشاک و مد که ترویج کننده فرهنگ غربی شده‌اند برخورد کنیم ضروری است فکری به حال عرضه مناسب پوشاک منطبق با فرهنگ ایرانی – اسلامی کرد.
کد خبر: ۳۱۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 26 October 2016
با گسترش روز به روز شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و افزایش مخاطبان آن فعالیت‌های اقتصادی در درون این فضا و شبکه‌ها نیز به‌‌ همان نسبت گسترش پیدا کرده است که این فعالیت‌ها به دلیل عدم نظارت‌گاه با نگرانی‌هایی همراه شده است. 

از جمله این نگرانی‌ها مربوط به فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی پوشاک و مد با فرهنگ غربی است که می‌تواند تهاجم فرهنگی را رنگ و رویی تازه و امروزی دهد و آن را به شکل آنلاین در آورد. 

زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره فعالیت‌های نگران کننده فروشگاه‌های اینترنتی پوشاک و مد در گفت‌و‌گو با تابناک گفت: در کشور ما سال‌ها است که نگرانی‌هایی از بابت پوشاک و مد ایجاد شده است که در راستای این نگرانی هم فعالیت‌هایی در دستور کار قرار گرفته‌اند. 

وی افزود: در همین راستای به منظور ساماندهی مد و لباس و پوشش مناسب منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی، کارگروهی ذیل معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است تحت عنوان کارگروه ساماندهی مد و لباس که به همراه سایر دستگاه‌های اجرایی برای فرهنگ سازی پوشش مناسب تلاش می‌شود. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی از طرف کارگروه ساماندهی مد و لباس انجام گرفته است گفت: اما این اقدامات تاکنون منجر به این نشده است که نگرانی‌ها از بابت پوشاک و مد رفع شود چرا که اولا این کارگروه در حال بر داشتن قدم‌هایی اولیه خود است و در ثانی فعالیت‌های فرهنگی برای آنکه بتواند به مرحله اثر بخشی برسند نیاز به زمان دارد. 
 
ساعی افزود: اما مسئله مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که در قضیه مد و لباس یک نوع آشفتگی در دستگاه‌هایی اجرایی کشور از اصناف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا سایر دستگا ه‌های متولی در این رابطه وجود دارد که نمونه این آشفتگی و عدم نظارت دقیق را هر از گاهی با رسانه‌ای شدن اخبار مربوط به پوشش به طور مثال مانتوهای پشت نویسی شدن در تابستان سال جاری مشاهده کرده‌ایم. 

او با تاکید بر اینکه متاسفانه جدیتی برای برخورد با ناهنجاری‌هایی پوشاک و مد وجود ندارد گفت: وقتی مغازه داری با خیال راحت و به راحتی اقدام به فروش لباس‌های نامتعارف می‌کند و نگرانی از بابت برخورد جدی ندارد این جرات را پیدا می‌کند که به اقدامات خود ادامه دهد که البته در این رابطه تنها بحث مغازه دار‌ها نیستند بلکه مراکز تولید و توزیع پوشاک هم در این رابطه مقصر اصلی هستند. 

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: بسیاری از پوشاک‌هایی نامتعارفی که با مارک‌ها و برچسب‌های خارجی توزیع و به فروش می‌رسد در داخل کشور تولید می‌شوند و شاید بخش اندکی آن هم به شکل قاچاق وارد کشور می‌شود. بر این اساس اگر در‌‌ همان مبدا نظارتی وجود داشته باشد جایی برای نگرانی باقی نمی‌ماند. 

ساعی ادامه داد: از این رو وقتی در دستگاه‌هایی اجرایی برای نظارت و ساماندهی پوشاک و مد چنین آشفتگی و کم کاری مشاهده می‌شود آن وقت چه انتظاری برای نظارت بر فضایی مجازی است که نظارت بر آن به مراتب سخت‌تر است. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه مسئله دیگر در رابطه با پوشاک و مد در دسترس نبودن پوشاک مناسب و متعارف است گفت: شاید جمعیت اندکی هم باشند که علاقه‌مند باشند که از پوشاک نامتعارف موجود در بازار استفاده کند اما به واقع جمعیت زیادی وجود دارد که خواهان پوشش متعارف است اما امکان دسترسی به چنین پوششی را ندارد. 

او افزود: بنابراین ضروری است که برای این قشری که درصد بالایی از جمعیت کشورمان هستند که علاقه‌مند به استفاده از پوشش مناسبی برای محل کار، مهمانی و.. است فکری کرد. 

ساعی تاکید کرد: برای اینکه فرهنگ عمومی جامعه به سمتی سوق پیدا کند که نوع پوشش آن شایسته فرهنگ ایرانی و اسلامی شود به هر حال زمان بر است. اما پاسخ به نیازهای قشری که خواستار لباس‌های مناسب هست که زمان زیادی نمی‌خواهد و می‌شود در کوتاه مدت برای این قشر فکری کرد. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خاتمه گفت: بر این اساس پیش از آنکه بخواهیم با فروشگاه‌های اینترنتی فروش پوشاک و مد که ترویج کننده فرهنگ غربی شده‌اند برخورد کنیم ضروری است فکری به حال عرضه مناسب پوشاک منطبق با فرهنگ ایرانی – اسلامی کرد و تا زمانی که کالایی مناسبی برای عرضه وجود نداشته باشد نمی‌شود سیاست‌های منعی را به خوبی اجرا کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار