رئیس کمیته امداد حضرت امام(ره) ورامین گفت: کشاورزان این شهرستان در سال زراعی گذشته بیش از 9 میلیارد و 800 میلیون ریال زکات پرداخت کردند.
کد خبر: ۲۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 27 April 2015
حمید آرونی در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: کشاورزان و دامداران شهرستان ورامین در سال زراعی گذشته بیش از 9 میلیارد و 800 ریال زکات پرداخت کردند که این مبلغ صرف فعالیت های عمرانی و کمک به نیازمندان شد.

وی افزود: مبالغ جمع آوری شده در قالب زکات صرف فعالیت هایی نظیر ساخت خانه عالم ، تعمیر و تجهیز مساجد ، مرمت معابر عمومی ، تهیه جهیزیه و کمک به افراد بی بضاعت روستاها شده است.

آرونی اظهار داشت: پرداخت زکات دستور و فرمان خداوند است و بر عهده کسانی است که اموال آنان به حد نصاب پرداخت زکات رسیده است زیرا تمامی مال و دارایی انسان به خود وی تعلق ندارد.

وی گفت: این را باید باور داشت که مال و دارایی انسان نه تنها با پرداخت زکات کاسته نمی شود بلکه افزوده نیز شده و مال و دارایی او بیمه خواهد شد.

رییس کمیته امداد ورامین تأکید کرد: افراد متمول که از نعمات خداوند برخوردارند باید حقی را که نسبت به جامعه برگردن دارند با پرداخت خمس و زکات ادا نمایند و اگر چنین باشد دیگر هیچ فقیری در جامعه اسلامی بر جای نخواهد ماند.

وی اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به زمان برداشت محصول گندم و جو در سطح شهرستان ورامین، هماهنگی لازم با ائمه جمعه و جماعات به ویژه مناطق روستایی شده تا با فرهنگ سازی مناسب، زمینه ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه فراهم شود.

آرونی گفت: پیش بینی می شود با توجه به استقبال کشاورزان از این فریضه دینی ، میزان پرداخت زکات در سال زراعی جاری بیش از سال گذشته باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار